اخبار بروجرد

یادواره ۱۷۵ شهید غواص کربلای ۴ در بروجرد برگزار شد

روزهای بروجرد- فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: سیاست کنونی آمریکا این است که از نفوذ ایران در منطقه بکاهد.

به گزارش فارس، سردار مرتضی کشکولی شامگاه سه‌شنبه در یادواره ۱۷۵ شهید غواص کربلای ۴ در بروجرد اظهار کرد: در حالی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را می‌گذرانیم که استمرار، ماندگاری و بقای انقلاب آن هم با وجود دشمنی و تهدیدهای دشمنان چیزی شبیه به یک معجزه است.

وی با اشاره یکی از آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه پیغمبران برای همه امت‌ها فرستاده شده‌اند، تا آن‌ها بندگی خدا کرده و از طاغوت بپرهیزند، بیان کرد: بخشی از همت امام راحل برای رهبری انقلاب با تأسی از این آیه شریفه بود و به این ترتیب بخشی از ایدئولوژیک انقلاب برگرفته از آن است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان به دستاوردهای عظیم و بی‌شمار انقلاب از جمله در حوزه‌های هسته‌ای، علوم فضا، کشاورزی، صنعتی، ورزشی و علمی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از این دستاوردها ارتقاء ۲۱ ساله سن امید به زندگی است.

کشکولی در ادامه به بیان برخی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب پرداخت و تأکید کرد: انقلاب اسلامی، اسلام را به‌عنوان جوهره اصلی حکومت دینی محقق و ۴۰ سال آن را حفظ کرده و از سویی ایران تنها کشوری است که قانون اساسی به‌عنوان مانیفست و نقشه راه آن منطبق بر اسلام و قرآن است.

وی ایران را تنها کشوری برشمرد که قوانین جاری آن باید دو بار با اسلام و قرآن تطبیق پیدا کند و افزود: همچنین عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی و دفاع از مستضعفان از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه ابوالفضل (ع) لرستان از مردم‌سالاری به‌عنوان یکی دیگر از دستاوردهای عظیم انقلاب یاد کرد و گفت: پیش از پیروزی انقلاب علاوه بر اینکه مردم هیچ‌کاره، تماشاچی و یا نوکر بودند، شاه نیز هیچ‌کاره و نوکر و دنیای غرب همه‌کاره بود.

کشکولی عنوان کرد: این در حالی است که انقلاب اسلامی مردم‌سالاری دینی را جایگزین حکومت مستبد، دیکتاتوری، وابسته و نوکر کرد و برای نخستین بار در تاریخ سرنوشت کشور را به دست مردم داد.

وی با اشاره به سخن رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه نظام جمهوری اسلامی چیزی جز ملت ایران نیست، بیان کرد: این سخن به این معنا است که انقلاب تجسم خاص و اراده مردم بوده و هیچ‌کس جز ملت ایران صاحب انقلاب نیست.

فرمانده سپاه ابوالفضل (ع) لرستان در مقایسه مردم‌سالاری غرب با آنچه در انقلاب اسلامی رخ داده است، ادامه داد: آنجا آزادی و دموکراسی تنها بین هواداران دو حزب بوده و مردم هیچ‌کاره‌اند، اما در ایران انتخاب مسؤولان در همه سطوح اعم از شورای شهر، نمایندگان مجلس، شورای نگهبان، رئیس‌جمهور و حتی رهبر انقلاب توسط مردم صورت می‌گیرد.

کشکولی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخن رهبر حکیم انقلاب مبنی بر اینکه آمریکا در حال افول است، خاطرنشان کرد: سیاست کنونی آمریکا این است که بکوشد تا از نفوذ و گسترش ایران در منطقه بکاهد.

وی تأکید کرد: از سویی آمریکایی‌ها می‌کوشند با فروش گسترده تسلیحات به کشورهای منطقه آن‌ها را علیه کشور ایران برانگیزند.

فرمانده سپاه ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در راهبرد، میدان و صندوق رأی هیچ توفیقی نداشته‌اند، افزود: آنان در راهبردهایشان عقب‌نشینی کامل کرده و از طرفی در عراق، سوریه و یمن میدان
را واگذار کرده‌اند.

کشکولی گفت: از سوی دیگر آن‌ها در صندوق رأی نیز توفیقی نداشته‌اند، چراکه با وجود همه تلاش‌های آنان بسیاری از مسؤولان ارشد کشورهای منطقه از حامیان و موافقان انقلاب اسلامی هستند.

وی در پاسخ به نارضایتی برخی‌ها اظهار کرد: البته عرصه جنگ اقتصادی فشارها و کمبودهایی دارد، اما نباید اصل را که گسترش قدرت انقلاب اسلامی ایران در دنیا و منطقه است، رها کرده و به مسائل جزئی بپردازیم.

فرمانده سپاه ابوالفضل (ع) لرستان تأکید کرد: ملت ایران باید در عین تکثر آراء، نقد، انتقاد و مطالبه‌گری، وحدت خود را حفظ کرده و از دو قطبی کردن جامعه بپرهیزد؛ از طرفی باید در عین بالا بردن هوشیاری و بی‌اثر کردن حرکت دشمن حضوری فعال در عرصه‌های مختلف داشت و روحیه امید را به جامعه تزریق کرد.

کشکولی در بخش دیگری از سخنان خود به مجاهدت‌های رزمندگان لرستانی لشکر ۵۷ در عملیات کربلای ۴ اشاره و عنوان کرد: این عملیات راهگشای عملیات کربلای ۵، صدور قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ بود.

وی بیان کرد: در حالی ۷ ماه پیش از این عملیات تیپ ۵۷ شامل ۷ گردان در حاج عمران ۲۹۵ شهید و حدود ۹۶۰ مجروح و اسیر داده بود که فرمانده کل سپاه پاسداران با حضور در لرستان از تبدیل این تیپ به لشکر ۵۷ خبر داد.

فرمانده سپاه ابوالفضل (ع) لرستان ادامه داد: پس از ۷ ماه این لشکر در عملیات کربلای ۴ حضور یافت و در عین ناباوری همگان به صورتی معجزه‌آسا توانست خط شلمچه را بشکاند.

کشکولی تصریح کرد: معتقدم اخلاص رزمندگان لشکر ۵۷ لرستان و خون شهدای حاج عمران موجب پیروزی در عملیات کربلای ۴ شد و پس از آن با انجام عملیات کربلای ۵ به قبول قطعنامه و پایان جنگ انجامید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close