اخبار بروجرد

کاهش ۲۴ درصدی وقوع نزاع دسته‌جمعی/انهدام ۹ باند مواد مخدر در بروجرد

روزهای بروجرد- فرمانده انتظامی بروجرد گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته وقوع نزاع دسته‌جمعی کاهش ۲۴ درصدی داشته است.

به گزارش فارس، مهدی پورغلامحسین در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال پیش وقوع سرقت کاهش ۵ درصدی به خود دیده و ۷۹ درصد سرقت‎ها منجر به کشف شده است.

وی بیان کرد: در مجموع طی امسال ۷ هزار و ۲۴۸ نفر در جرائم مختلف دستگیر شده‎‌اند که آمار دستگیری‎ها نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی بروجرد خاطرنشان کرد: امسال ۶۴۵ سارق، ۴ هزار و ۸۱۴ معتاد، ۵۴۶ خرده‎فروش مواد مخدر و ۱۰۴ مجرم در ارتباط با قاچاق کالا در بروجرد دستگیر شده‎اند.

پورغلامحسین از کاهش ۲۴ درصدی وقوع نزاع‌های دسته‎جمعی در مقایسه با سال گذشته خبر و ادامه داد: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه پلیس نقش مهمی در کاستن از این آمار داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی کشفیات سلاح‌های غیر مجاز افزود: با جدیت پای کار هستیم تا سلاح را به عنوان یک مولفه ناامنی در بین مردم مطرح و نسبت به جمع‌آوری اسلحه‎های غیر مجاز اقدام  کنیم.

فرمانده انتظامی بروجرد در خصوص آمار وقوع قتل در بروجرد گفت: از ۶ فقره قتل انجام شده در سال گذشته ۵ مورد کشف و از ۸ فقره قتل صورت گرفته در سال جاری تاکنون ۷ مورد کشف شده است.

پورغلامحسین با اشاره به افزایش ۴۹۶ درصدی قاچاق سوخت در بروجرد اظهار کرد: در تصادفات منجر به فوت و جرح درون شهری به ترتیب ۲۴ و ۱۸ درصد کاهش و در تصادفات منجر به فوت جاده‎ای نیز ۵ درصد کاهش داشته‎ایم.

وی از اجرای ۳۳ طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: در این راستا ۷۲۶ مرجم دستگیر و ۵۱ قبضه سلاح غیر مجاز کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی بروجرد تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون همچنین ۷ باند سرقت، ۹ باند مواد مخدر و ۲ باند خرید، فروش و انتقال سلاح شناسایی و منهدم شده است.

پورغلامحسین با تاکید بر کشف ۱۲ هزار و ۴۰۹ عدد قرص روانگردان و داروی غیر مجاز طی امسال افزود: روز گذشته و در قالب اجرای طرح بازرسی از ۳۳ عطاری ۸ واحد پلمب شده و به ۱۰ واحد دیگر اخطار پلمب داده شد.

وی آمار بالای تخلف در ۱۸ واحد از مجموع ۳۵ عطاری را قابل ملاحظه خواند و گفت: برخی‌ها در پوشش عطاری اقدام به فروش مواد مخدر، روانگردان و داروهای شیمیایی کرده و سلامت شهروندان را به خطر می‎اندازند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close