لرستان

رئیس پلیس‌راه لرستان: بریدگی‌های متعدد و غیر استاندارد منجر به حوادث تلخ می‌شود

روزهای بروجرد- رئیس پلیس‌راه لرستان گفت: وجود بریدگی‌های متعدد و غیر استاندارد در برخی محورها مانند بروجرد – خرم‌آباد می‌تواند منجر به بروز حوادث تلخ شود.

به گزارش فارس، سرهنگ مرتضی چغلوند در جلسه کارگروه ایمنی راه‌ها با اشاره به مخاطرات برخی محورهای لرستان اظهار کرد: ما در محورهای اصلی استان مشکل داریم؛ درست است در محور فرعی تصادفات بیشتر بوده، اما در محور فرعی پلیسی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: از سمت جاده قم و اراک شاهد جاده‌ای یکدست، روشنایی کامل و بریدگی‌های استاندارد هستیم اما از زالیان به سمت بروجرد با قطع روشنایی، وجود بریدگی متعدد غیر استاندارد و نبود گارد حفاظتی مواجه هستیم.

رئیس پلیس‌راه لرستان افزود: در این مسیر چراغ برق وجود دارد اما حفاظ ندارد و این خود می‌تواند باعث ایجاد حوادث مرگ‌بار شود.

چغلوند با اشاره به اینکه لرستان کریدور شمال به جنوب کشور است، تأکید کرد: اگر ایمنی راه‌ها در محورهای مختلف مورد توجه قرار نگیرد برای کل کشور مشکل ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در مننطقه رازان نیز مشکل داریم؛ حدود ۳۰کیلومتر محور بدون گاردریل است، یا اینکه مسیر چالان‌چولان _خرم‌آباد شب‌ها بدون دید است، به‌خصوص هنگام بارندگی به‌طوری‌که حاشیه راه دیده نمی‌شود.

رئیس پلیس‌راه لرستان اظهار کرد: از سمت پاسگاه به آبکت نیز که یک جاده ترانزیتی است تیغ گاردریل وجود ندارد همچنین با حذف خاک‌ریزها از پرتگاه‌ها شرایط نامطلوبی ایجاد شده است، در واقع زمانی این خاک‌ریزها باید حذف می‌شد که نیوجرسی و گاردریل نصب شده باشند.

چغلوند افزود: یکی دیگر از نقاط حادثه‌خیز، سرازیری خرم‌آباد به سمت تجره است که دارای بریدگی‌های متعدد غیر استاندارد و مرگبار است؛ بریدگی‌هایی که باید اصلاح و به دوربرگردان تبدیل شوند.

رئیس پلیس‌راه لرستان در پایان با اشاره به اینکه ۴۲ دوربین در جاده‌های استان نصب شده است، گفت: از این تعداد حدود ۳۰ دوربین مشکل دارد و این خود می‌تواند در افزایش تخلفات و تصادفات تأثیرگذار باشد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close