اخبار بروجرد

دشت «سیلاخور» از وجود درخت خالی شد

روزهای بروجرد- رضا ثقلینی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد نیز در رابطه با قاچاق دام و چوب در بروجرد اظهار داشت: متاسفانه در حاشیه های شهر توسط برخی شهروندان دام نگه داری می شود که این موضوع باید بررسی شود.

وی، افزود: در زمینه دام و چوب باید ورودی و خروجی بروجرد با کنترل بیشتری رصد شود چرا که متاسفانه شاهد قطع درختان به دلایل مختلف و تغییر کاربری به مجتمع های تجاری هستیم و در بیشتر مواقع با قاچاق انواع چوب از گونه های نایاب درختی مواجه هستیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با بیان اینکه هم اکنون با یک چالش جدی در زمینه قطع درختان در بروجرد روبرو هستیم، گفت: نه تنها در ورودی بروجرد گونه جنگل زاگرسی نداریم بلکه با وضع نابسامان قطع درختان در بیشتر مناطق شهر مواجه هستیم.

ثقلینی، افزود: انتظار می رود نیروی انتظامی و پلیس راهور از ماشین های حمل چوب و دام مجوز حمل و بهره برداری بخواهند و آنها را ملزم به گرفتن این مجوز از طریق منابع طبیعی کند.

زغال بلوط در دسترس همه است!

وی با اشاره به قاچاق چوب درخت بنه در بروجرد، بیان داشت: به طور نامحسوس و زیر پوستی برخی به دنبال ایجاد کارگاه های تولید زغال در ورودی بروجرد هستند که این موضوع باید بررسی و نسبت به متوقف کردن آن اقدام شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد، گفت: کارگاه های چوب بری ورودی بروجرد مشخص نیست زیر نظر چه صنفی هستند و در بیشتر آنها چوب درختان کمیاب یافت می شود.

ثقلینی، تاکید کرد: برای نظارت هر چه بیشتر بر فعالیت چوب بری های ورودی بروجرد باید تیمی تشکیل شود چون متاسفانه مشاهده می کنیم که زغال درخت بلوط در دسترس همه وجود دارد که مطابق قانون نگهداری و فروش زغال بلوط جرم محسوب می شود.

دشت «سیلاخور» از وجود درخت خالی شد

مصطفی مصطفی وند رئیس اداره محیط زیست بروجرد نیز در این رابطه با ابراز تاسف نسبت به عدم نظارت کافی دستگاه های مربوطه در زمینه قاچاق چوب در این شهرستان، ادامه داد: عدم نظارت موجب شکل گیری قاچاق می شود و طبیعی است که هر قاچاقی مبدا و مقصدی دارد.

وی، افزود: متاسفانه دشت سیلاخور بروجرد از وجود درخت خالی شده است برخی افراد سودجو به قلع و قمع درختان این منطقه پرداخته اند و به قاچاق درختان گردو، توت، بید، چنار و صنوبر مبادرت می کنند.

رئیس اداره محیط زیست بروجرد، افزود: در حال حاضر سه واحد ذغال گیری در بروجرد مجوز فعالیت دارند که البته باید در خصوص اینکه چوب مورد مصرف را از کجا تامین می کنند، نظارت داشته باشیم.

مصطفی وند، ادامه داد: باید در حوزه های منابع طبیعی، باغی و کشاورزی نظارت بیشتری انجام شود چرا که در این حوزه ها افراد سودجو ورود پیدا کرده اند و به از بین بردن درختان اقدام می کنند.

وی، تصریح کرد: باید بپذیریم که نظارت ما ضعیف بوده و مشکلاتی وجود دارد و نباید تصور کنیم همه جا گل و بلبل هست و قاچاق انجام نمی گیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close