اخبار بروجردویژه ها

تخریب یک منطقه گردشگری برای ساخت پارکینگ!

روزهای بروجرد- فرماندار ویژه بروجرد گفت: روستای ونایی یک منطقه گردشگری ملی است.

به گزارش ایسنا، رضا آریایی در جلسه ساماندهی سفره‎خانه‎های ونایی و نظام آباد، اظهار کرد: در حال حاضر روستای ونایی یک منطقه گردشگری ملی و هدف گردشگری است که باید هرچه سریع‎تر سفره‎خانه‎های آن ساماندهی شوند.

وی تصریح کرد: در سال‎های گذشته طبیعت ونایی مردم را به آنجا می‎کشاند ولی امروزه علاوه بر طبیعتش، استقبال مردم از غذاهای آماده سفره‎خانه‎های سنتی این منطقه گسترش یافته است. ۲۷ سفره خانه سنتی در روستای ونایی ایجاد شده که باعث ایجاد مشکلاتی در این منطقه شده است، بنابراین دستگاه‎های اجرایی شهرستان باید هرچه سریع‎تر نسبت به ساماندهی سفره‎خانه‎های سنتی در ونایی اقدام کنند.

وی بیان کرد: در این منطقه کسانی‎که سفره‎خانه‎ها را ایجاد کرده‎اند عمدتا جوانان هستند و اکثر این سفره‎خانه به صورت خانوادگی مدیریت می‎شود. این سفره‎خانه‎ها باید طوری ساماندهی شوند که از مهاجرت جوانان به شهر و شهرهای کلان جلوگیری شود. نمی‎توانیم اجازه دهیم بی‎قانونی در آنجا گسترده و وضعیت موجود باید از این آشفتگی خارج شود.

وی تصریح کرد: در سنوات گذشته برای پارک خودرو و نشستن مردم به سختی مکانی پیدا می‎شد اما در حال حاضر محوطه‎های بزرگ برای این امر اختصاص یافته که نشان دهنده تخریب جدی طبیعت و قطع درختان است.

فرماندار ویژه بروجرد اضافه کرد: در راستای ساماندهی این منطقه تعاونی تشکیل شود چون می‎خواهیم از آنها حمایت کنیم.

ابراهیم رستمی، نماینده سفره‎خانه‎های سنتی ونایی نیز گفت: در فضل‎های تابستان و بهار بیش از ۲۰ هزار تردد خودرو و گردشگر در منطقه ونایی بروجرد ثبت شده است. مسئولان باید تلاش خود را کنند تا این سفره‎خانه‎ها ساماندهی شوند و خدمات مطلوب به گردشگران ارائه شود.

نماینده سفره‎خانه‎های سنتی ونایی خاطرنشان کرد: اغلب کسانی‎که اقدام به ایجاد سفره‎خانه کرده‎اند بومی همان منطقه هستند.

ونایی از توابع بخش اشترینان شهرستان بروجرد بوده که مانند بهشت گمشده‌ای در تنگه‌ای در ۱۲ کیلومتری شمال غربی شهر بروجرد در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close