اخبار بروجرد

بخشدار اشترینان: حفاظت و مدیریت منابع آبی نقش مهمی در کاهش خشکسالی دارد

روزهای بروجرد- بخشدار اشترینان گفت: حفاظت، مدیریت منابع، احداث سد و بند خاکی برای مهار روان آب ها نقش مهمی در کاهش خشکسالی و عوارض ناشی از آن دارد.

مقداد صارمی در نشست بررسی مشکلات این بخش با اشاره به اینکه درسال زراعی جاری بارش بیش از ۲۶۰میلیمتر باران درشهرستان به ثبت رسیده است، اظهارداشت: با ذخیره سازی و مهارروان آب های ناشی از این میزان بارش می توان تا حدودی از بروز پدیده خشکسالی در شهرستان جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه بیش از۹۰ درصد آب ناشی از بارش باران از شهرستان خارج می شود، افزود: در صورتی که اعتبار اختصاص یافته برای سد شهید بروجردی دراین شهرستان تامین شود تحول مهمی در بخش کشاورزی و اقتصاد بروجرد و اشترینان ایجاد خواهد شد.

بخشدار اشترینان بیان کرد: خشکسالی علاوه براثرات مختلف اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی، موجب تضعیف ساختار و مقاومت خاک و همچنین ایجاد ترک های گسترده و نشست زمین می شود که این عوامل می توانند موجب تهدید جدی سازه های مهندسی مرتبط با خاک (نظیر سدهای خاکی) شود.

صارمی اضافه کرد: طرح احداث بند خاکی روستای انگشته با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجرا است و جهادکشاورزی به زودی عملیات واگذاری اراضی را به کشاورزان این روستا انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: همچنین طرح ایجاد بند خاکی روستای گندل گیلان نیزبا وجود مشکلات متعدد درحال پیگیری و نهایی شدن است.
بخشداراشترینان گفت: مقررشد نمایندگان شهرداری و شرکت گازرسانی مطالبات مورد اختلاف این ۲ دستگاه خدمات رسان را به استناد ضوابط و دستورالعمل ها قانونی تا۳۰ دی ماه بررسی و تعیین تکلیف نمایند و شهرداری جهت پرداخت بدهی یا تقسیط آن اقدام نماید.

صارمی افزود: اشترینان ازمشکلات و محرومیت های فراوان رنج می برد که تلاش شده با اجرای طرح های عمرانی و جذب اعتبارات در راستای رفع آنها اقدام شود.

وی با اشاره به عملیاتی شدن طرح انتقال فیبر نوری به اشترینان اظهار داشت: با بهره برداری از شبکه فیبرنوری تحول مهمی در بخش مخابرات این منطقه ایجاد خواهد شد.

بخشداراشترینان بیان کرد: طرح های بهسازی در تعداد زیادی از روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری تکمیل شده، و ادامه کار بعد از فصل سرما انجام خواهد شد.

صارمی اضافه کرد: برای کاهش تصادفات بروز مشکلات به هنگام بارش برف و باران درجاده های این بخش اکیپ های راهداری با تجهیزات لازم مستقر هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close