اخبار بروجرد

اولین دانشسرای تربیت معلم لرستان ۷۴ سال پیش در بروجرد تاسیس شد

روزهای بروجرد- رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان به سابقه یک‌صد سال تربیت معلم در کشور و ۷۴ سال تربیت معلم در لرستان اشاره کرد و گفت: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به جامعه معرفی نشده است.

به گزارش ایکنا از لرستان، علی آقایی‌جودکی، رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان امروز شنبه، یکم دی در آیین نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران و ۷۴ سال تربیت معلم در لرستان، در دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی خرم‌آباد، اظهار کرد: بوسه بر دست معلم سزاوار و شایسته است.

وی با اشاره به تکریم پیشکسوتان عرصه تربیت معلم در لرستان در این مراسم اشاره کرد و گفت: بخشی از برنامه تقدیر از برگزیدگان هفته آموزش دانشگاه فرهنگیان است.

آقایی به یک‌صد سال تربیت معلم در کشور و ۷۴ سال تربیت معلم در لرستان اشاره کرد و ادامه داد: استارت این کار از مهرماه امسال زده شد و چهار  کمیته مستندسازی، تبلیغات، اجرایی و پشتیبانی جهت برگزاری باشکوه این مراسم تشکیل شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان با اشاره به اینکه دانش‌سرای تربیت معلم در لرستان برای اولین بار در ۱۳۲۳ بروجرد تاسیس شد، اظهار کرد: در دهه ۴۰ دانش‌سرای تخصصی در الیگودرز تاسیس می‌شود و بعد از انقلاب مراکز تربیت معلم به شکل نوین تشکیل و نهایتاً از سال ۹۰ تاکنون تحت عنوان دانشگاه فرهنگیان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی با ذکر اینکه علی‌رغم این‌که ما صدمین سال مراکز تربیت معلم را پشت سر می‌گذاریم اما آن‌طور که باید و شاید مردم نسبت به دانشگاه فرهنگیان شناخت پیدا نکردند، ادامه داد: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به جامعه معرفی نشده است.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “اولین دانشسرای تربیت معلم لرستان ۷۴ سال پیش در بروجرد تاسیس شد”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close