اخبار بروجرد

۱۶۰ هزار نفر از جمعیت بروجرد تحت پوشش بیمه سلامت هستند

روزهای بروجرد- رییس اداره بیمه سلامت بروجرد گفت: ۱۶۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از خدمات حمایتی این نهاد بیمه‌ای استفاده می‌کنند.

احمدعلی پناهی در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع جمعیت تحت پوشش این نهاد بیمه ای ۸۰ هزار نفر روستایی و مابقی شهری هستند.

وی اظهار داشت: نسخه الکترونیک از خردادماه در مطب ها و داروخانه های خصوصی با هدف حذف هزینه کاغذ جهت دفترچه در کشور آغاز شد و این برنامه در درمانگاه های خصوصی نیز از آبان آغاز شده است.

پناهی بیان کرد: بیمه شدگان روستایی و صندوق بیمه سلامت همگانی بعد از مراجعه بیمه شده به پیشخوان های طرف قرارداد با بیمه سلامت کد ملی سرپرست خانوار در سامانه وزارت رفاه ثبت و پس از استعلام از سامانه مزبور جهت بیمه شده دفترچه رایگان یا دفترچه ۵۰ درصد مشارکت و یا ۱۰۰ درصد مشارکت صادر می شود.

رییس اداره بیمه سلامت بروجرد اضافه کرد: افرادی که فاقد هر گونه دفترچه هستند با مراجعه به دفاتر پیشخوان اقدام به ثبت کد ملی سرپرست در سامانه رفاه کرده و از یارانه سلامت استفاده می کنند.

وی با اشاره به ارائه خدمات غیر حضوری ادامه داد: با توجه به کرونا بیمه سلامت اقدام به راه اندازی سامانه بیمه سلامت جهت انجام امورات بیمه شدگان در ادارات و موسسات که نیاز به استعلام بیمه ای مراجعین را دارند، نمود که این برنامه با هدف کاهش مراجعات بیمه شدگان به بیمه و جلوگیری از شیوع کرونا انجام شد.

پناهی یادآور شد: از دیگر اقدامات بیمه سلامت در شهرستان پایش ۱۹ مرکز بهداشتی درمانی در روستاها بود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close