لرستان

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان: رودخانه های بروجرد، الیگودرز و کشکان ساماندهی می شود

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان لرستان گفت: طرح ساماندهی رودخانه های بروجرد، الیگودرز و کشکان از دهه فجر امسال با اعتبار ۳۱۵ میلیارد ریال آغاز می شود.

به گزارش ایرنا رضا میرزایی در جمع خبرنگاران از آغاز به کار سه طرح مطالعاتی سدسازی در استان خبر داد و افزود:  مطالعات فاز دوم سد چول هول پلدختر با اهداف تامین آب شرب پایدار پلدختر و روستاهای پرجمعیت،مطالعات سد بن لار پلدختر با اهداف تامین آب شرب و باغات منطقه زیودار و همچنین مطالعات سد برقابی زال پلدختر با هدف تولید برق و کنترل سیلاب و گردشگری، طرح هایی هستند که در دهه فجر امسال آغاز به کار می کنند.

وی در خصوص شبکه آبرسانی سد حوضیان نیز اظهار داشت: فاز اول شبکه یک، ۲، سه و چهار اراضی کشاورزی پایاب سد حوضیان توسط شرکت آب منطقه ای و دستگاه جهاد کشاورزی استان  به مساحت ۶۰۰ هکتار آماده بهره برداری است.

میرزایی در خصوص افتتاح ایستگاه های پمپاژ جدید در استان نیز گفت:  هشت ایستگاه پمپاژ کشاورزی به کارفرمایی شرکت آب منطقه ای استان شامل واشیان ، چم مهر، جایدر، گرخوشاب، اسماعیل آباد، فیض آباد و کلکله و محمود آباد هستند که طرح هایی بسیار کلیدی بوده و فاز اول همه آنها در اسفندماه سالجاری و فاز دوم در سال ۹۸ بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان لرستان در ادامه سخنان خود به سد زیبا محمد خرم آباد نیز اشاره کرد و گفت: ساخت این سد با هدف تامین آب شرب و کشاورزی منطقه گریت در دهه فجر آغاز می شود.

میرزایی همچنین افزود: آب بناهای کهن استان یکی از ظرفیت های کم نظیر است که سد ها و بندهای انحرافی و اسیاب های آبی و کانال های آب و سیستم تامین آب قلعه های باستانی و ده ها مدل دیگر از آن جمله هستند و می توانند در توسعه گردشگری استان موثر باشند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close