اخبار بروجردویژه ها

۶۵ درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی بروجرد فعال اند/ محدودیتی در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی نیست

روزهای بروجرد- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: ۶۵ درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی بروجرد هم اکنون فعال هستند و در مجموع ۴۶ واحد فعال و ۱۹ واحد غیرفعال هستند.

محمد رضا صفی خانی در گفت و گو با “رصد نیوز” صنعت بروجرد را صنعتی پویا شده خواند و افزود: با شرایطی که طی سالهای اخیر پیش آمده صنعت بروجرد با توجه به اینکه از پتانسیل های خوب صنعت استان است به رغم همه فشارها و مشکلات، صنعتگرانش تلاش های بیشتری کرده اند و افزایش ظرفیت را در بسیاری از واحدهای خوب بروجرد می توان مشاهده کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: در عین حال تعدادی از واحدهای راکد هم با نظر خود صنعتگران و با کمک دستگاه های اجرایی و مدیریت ارشد استان، مشکلاتشان حل و در حال حاضر از رکود خارج شده اند.

وی تداوم جلسات در شرایط فعلی شهرستان بروجرد را در کنار همدلی و همراهی بین تمام دستگاه ها به خصوص بانک‌های عامل را سبب فعال شدن ظرفیت ‌های بسیاری در شهرک‌های صنعتی و بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید برشمرد.

به گفته صفی خانی سقفی از نظر مبلغ ریالی برای پرداخت تسهیلات احیای واحدهای راکد تعیین نشده و اعلام شده هر یک از واحدهای صنعتی می توانند با مراجعه به بانک ها این تسهیلات را با مبلغ مورد نیاز برای احیا دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات شامل سرمایه در گردش و خرید تجهیزات جدید و ماشین آلات برای واحدهای صنعتی است، گفت: علاوه بر این طرح هایی با ۶۰‌ درصد پیشرفت فیزیکی می توانند از تسهیلات سرمایه در گردش استفاده کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان برگزاری کارگروه تسهیل و رونق تولید را یکی از بهترین شیوه ها برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی دانست و بیان کرد: در این کارگروه کارشناسان، نمایندگان بانک ها و صنعتگران در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی رایزنی می‌کنند.

وی در رابطه با آخرین وضعیت کارخانه عظیم خودرو بروجرد نیز عنوان کرد: تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا این کارخانه فعال بماند و اگر مواد اولیه و تجهیزات و قطعات وارد شود می‌توانند به تولید در سطح بالایی ادامه دهند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close