اخبار بروجردویژه ها

انتقاد بروجردی از خطای وزیر ورزش: با وجود قهرمانان دو و میدانی ملی در بروجرد، سالن این رشته در مرکز استان ساخته می‌شود

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس ضمن انتقاد از خطای وزیر ورزش در سفر به استان لرستان، گفت: علیرغم استعداد بسیار خوب بروجرد، امکانات دو و میدانی در مرکز استان احداث و افتتاح شده است.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص خطایی که وزیر ورزش و جوانان در سفر اخیر به استان لرستان مرتکب شده است، اظهار داشت: در شهرهای مختلف استان قهرمان پرور لرستان، قهرمانان متعددی وجود دارند. در رشته دو میدانی سالهاست که بروجرد دارای چهره های ماندگار ملی و بین‌المللی است.

علیرغم استعداد بسیار خوب بروجرد، امکانات دو و میدانی در مرکز استان متمرکز شده است

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمایش سرزمینی شرط اولیه یک مدیریت هوشمندانه است که حکم می‌کند، امکانات ورزشی متناسب با استعداد جوانان آن شهر و بنا بر اصل منطقی توزیع عادلانه امکانات میان شهرهای مختلف کشور تقسیم شود.

وی افزود: متاسفانه علیرغم درخواست‌ها و پیگیری‌های مبتنی بر این واقعیت که قهرمانان دو میدانی از شهر بروجرد در عرصه ملی عرض اندام کرده‌اند، وزارت ورزش ساخت سالن دو میدانی استان لرستان را در مرکز استان احداث و در این سفر افتتاح کرده است.

وزارت ورزش از تمرکز امکانات در مراکز استان‌ها و پایتخت جلوگیری کند

بروجردی ضمن اعتراض به این اقدام غیر منطقی وزارت ورزش، ادامه داد: امیدواریم برای دیگر رشته‌های ورزشی اصل مهم آمایش سرزمین را رعایت کنند و از تمرکز امکانات در مراکز استان ها و کشور جلوگیری کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما قهرمانانی مانند احسان مهاجر شجاعی را داریم که تنها مدال آور آسیایی بوده است، گفت: همچنین علی فهیمی نیز چهره بین‌المللی دیگری در عرصه دو و میدانی است، که اهل بروجرد می‌باشد. غلامرضا هدایتی از قهرمانانی است که در سطح بین‌المللی فعالیت داشته و جزو پیشکسوتان ورزشی بروجرد قلمداد می‌شود.

وزارت ورزش به سیاست نادرست توزیع نامناسب امکانات پایان دهد

وی افزود: چهره‌های متعدد دیگری از بروجرد هستند که در بخش ورزش زنان نیز توفیقاتی را به دست آورده‌اند که خانم گودرزی نیز از جمله آن‌ها می‌باشد که در سطح بین‌المللی مدال کسب کرده است.

بروجردی اظهار داشت: منطق و عدالت هر دو حکم می‌کنند تا امکانات متناسب با استعداد شهرها توزیع شود. امیدواریم وزارت ورزش به این سیاست نادرست پایان دهد.

وزارت ورزش پیست دوچرخه سواری را هر چه سریعتر باید در بروجرد احداث کند

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار می‌رود با توجه به اینکه در رشته دوچرخه سواری نیز بروجرد دارای قهرمانان متعددی در سطح ملی مانند آرمین معظمی، کسریٰ باقرپور و سعدی‌پور است که قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارند و تعداد زیادی از زنان ورزشکار نیز اهل بروجرد هستند، امکانات لازم را در این شهرستان احداث کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برای جبران خطای وزیر ورزش در سفر اخیر به استان لرستان، وزارت ورزش پیست دوچرخه سواری را هر چه سریعتر باید در بروجرد احداث کند.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “انتقاد بروجردی از خطای وزیر ورزش: با وجود قهرمانان دو و میدانی ملی در بروجرد، سالن این رشته در مرکز استان ساخته می‌شود”

  1. باز هم سرقت هنری دیگر؛
    سرقت آثار یک شاعر توسط یک خواننده
    یدالله گودرزی، شاعر و ترانه نویس و مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران به خوانده شدن بدون اجازه ی آثارش توسط یکی از خوانندگان اعتراض کرد.

    به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ گودرزی در گفتگویی دراین باره گفت: متاسفانه به رسمیت نشناختن حقوق هنرمندان چه عمدی و چه سهوی،دراین روزها تبدیل به معضل شده است. مدتهاست برخی از خوانندگان، بدون اجازه صاحبان آثار، اقدام به استفاده از اشعار و ترانه ها می کنند و خود را نیازمند اجازه از آنها نمی دانند. برخی از آنها هم متاسفانه جملاتی بی سروته می نویسند و به عنوان ترانه به خورد مردم می دهند، این آثار نه تنها ارزش ادبی ندارد بلکه وهن کلام و شعر و تخریب زبان فارسی است.

    او درباره انگیزه این کار می گوید: اصلی ترین دلیل شاید فرار از پرداختن حقوق مادی اثر است.آنها به ماندگاری نمی اندیشند بلکه جهان بینی برخی از آنها تنها تا نوک بینی است! در میان هنرمندان، متاسفانه شاعران از همه مظلومترند. با اینکه کلام به قطعه موسیقی جهت می دهد و از ارکان مهم ماندگاری یک قطعه است اما کمترین دستمزد به شاعر تعلق می گیرد. برخی اوقات هم که بدون اجازه آثار شاعران مصادره می شود.

    یدالله گودرزی (شهاب) درباره وجود قوانین پیشگیرانه از سرقت ادبی افزود:خوشبختانه قوانین خوبی در این زمینه وجود دارد که کلی است و کافی نیست و باید هم کامل شود و هم به روز. با همین قانونی که متعلق به پنجاه سال پیش است هم می توان اقدام قضایی کرد ومجازاتهای مناسبی در قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان در نظر گرفته شده است.

    گودرزی افزود: طبق ماده ۲۳ این قانون، برای متخلفان حبس از شش ماه تا سه سال پیش بینی شده است. مطابق همین قانون دوسال پیش با شکایت اردلان سرفراز از علی لهراسبی، رضا صادقی و سینا سرلک برای هرکدام حکم دوسال حبس صادر شد. آنها بدون اجازه از ترانه سرفراز استفاده کرده بودند و به شکایت وی نیز وقعی ننهاده بودند. اما سرانجام مجبور شدند رضایت شاکی را بگیرند و از مجازات رها شوند. این نمونه ای از بی اعتنایی به کار شاعر است.

    یدالله گودرزی که با گروهها و خوانندگانی چون حجت اشرف زاده، میثم ابراهیمی، علی خدایی، مازیار عصری، آوان بند، مهرداد شهسوارزاده، شهاب اکبری همکاری داشته است گفت: اخیرا فردی به نام “میلاد دیناروند” یکی از سروده ای مرا بدون اجازه خوانده است و تاسف آور آنکه یک بیت را با اشتباه خوانده ودر جلدآهنگ کار نیز کلمه “حوا” را به صورت “هوا”نادرست نوشته است!! و نتیجه خطای خود را منتشر کرده است.

    متاسفانه برای چندمین بار است که استفاده بدون اجازه رخ می دهد. قبلا هم فرد دیگری به نام مجید فرجی شعر پاییز مرا خوانده ومنتشر کرده است. شوربختانه هنرمندان جوان حقوق دیگران را رعایت نمی کنند و این امر شرمندگی مصاعف دارد.

    گودرزی اظهار امیدواری کرد که مسئله با گفتگو و جلب رضایت حل شود و میلاد دیناروند تنبه یابد تا نیاز به شکایت نباشد. با این حال، شرایط برای اقدام قانونی مهیاست و وکیل اینجانب سینا میرزایی آماده تنظیم شکواییه است.

    https://www.borna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D9%87%D9%86%D8%B1-6/867138-%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA-%D8%A2%D8%AB%D8%A7%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D8%A7%D8%B9%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%DB%8C%DA%A9-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close