اخبار بروجردویژه ها

جزییات تولید شاسی بلندهای “هن تنگ” در بروجرد

روزهای بروجرد- صبح روز شنبه ۱۵ دیماه، خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو با هماهنگی‌های از پیش تعیین شده به کارخانه عظیم خودرو، واقع در بروجرد سفر کردند تا از خط تولید فوتون ساوانا و هن تنگ X۷ دیدن کنند.

همزمان از بازدید این خطوط اولین محموله قطعات X۷ نیز جعبه گشایی شد تا پس از طی کردن پروسه انبار گردانی، در روز سه شنبه استارت تولید کراس اوور هن تنگ زده شود.

 به گزارش «عصرخودرو»، در ابتدای این مراسم گودرزی مدیر کارخانه از گذشته این خط تولید و فعالیت‌های انجام شده در این مجموعه گفت: این کارخانه در سال ۱۳۸۰ با نام زاگرس خودرو فعالیت می‌کرد که به تولید پروتون مشغول بود و در یکسال ۸ هزار پروتون ویرا تولید کرد.

بعد از تولید پروتون در سال ۱۳۸۶ فعالیت این مجموعه با رنگ‌آمیزی خودرو پراید استارت خورد که قریب ۷۰ هزار دستگاه در این محل و توسط سالن رنگ پیشرفته ما تحویل پارس خودرو شد.

پارس خودرو همزمان با این پروژه علاقه مندی خود را برای تولید نیسان پیکاپ در این خط نشان داد و در همان سال نزدیک به ۱۲ هزار نیسان پیکاپ به تولید رسید که از نظر سازمان‌های مربوطه با کیفیت ترین پیکاپ تولید شده در کشور لقب گرفت.پس از تحریم‌ها در سال‌های ۹۲ و ۹۳ و توقف تولید نیسان پیکاپ، پارس خودرو پیکاپ ریچ را برای تولید به خط ما آورد که حدود ۳ هزار تا ۳ هزار و پانصد دستگاه از این مدل مونتاژ شد.

پس از آن با شرکت MVM وارد مذاکره شدیم که اولین محصول برای مونتاژ مدل ۵۳۰ از این برند بود که در این مجموعه هزار دستگاه از آن به تولید رسید.از سال ۱۳۹۵ نیز این کارخانه تبدیل به مجموعه تولیدی عظیم خودرو شد که با همکاری چند برند مشغول به تولید خودرو‌های این کمپانی‌ها است.

هن تنگ یکی دیگر از کمپانی‌های چینی است که پا به بازار کشورمان گذاشته و با همکاری عظیم خودرواقدام به تولید خودرو‌های خود در ایران کرده است.این برند از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر دو کراس اوور X5 و X7 محصولات آن را تشکیل می‌دهد.

 عظیم خودرو شریک تجاری این برند که با فوتون چین نیز همکاری داشته و محصول ساوانا را از این برند به دست مشتریان رسانده است سعی دارد تا پایان سال بخش عمده‌ای از تعهدات خود را به دست مشتریان برساند.

چند روز قبل اولین سری از قطعات هن تنگ به ایران رسید و صبح شنبه با حضور خبرنگاران این جعبه‌ها بازگشایی و عملیات انبار گردانی و چیدمان توسط پرسنل انجام شد تا روز سه شنبه اولین خودرو وارد خط مجهز و جدید هن تنگ شود.

ظرفیت این خط حدود ۱۰ دستگاه در ساعت است که اگر در سه شیفت اقدام به تولید صورت گیرد این خط توان تولید ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه را داراست.

این روند تولید درسوله‌های جدید  که در محیط کارخانه اضافه شده است به صورت CKD انجام می‌شود. این خط اگر به صورت کامل راه‌اندازی شود از نظر اشتغال‌زایی می‌تواند بیش از ۲۰۰۰ نفر را در استان لرستان به کار گیرد. هن تنگ X7 که اولین محصول تولیدی این خودروساز در ایران است که با قویترین پیشرانه ی خود یعنی موتور دو لیتری توربو ۱۹۰ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور به خط تولید عظیم خودرو آمده.

توان این پیشرانه به وسیله ی جعبه دنده ی اتوماتیک ۶ سرعته به چرخ های جلوی منتقل می شود.  X7 به امکاناتی نظیر سقف پانارومیک، استارت دکمه ای، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، آینه های تاشو برقی، هدآپ، تریم داخلی چرم، تهویه اتوماتیک سه کاناله، درب صندوق برقی، سنسور نور و باران، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، صندلی های جلوی برقی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سامانه ی کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، کروزکنترل و… مجهز است.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “جزییات تولید شاسی بلندهای “هن تنگ” در بروجرد”

  1. از زاگرس خودرو تا عظیم خودرو
    ما مردم بروجرد نباید حافظه تاریخی مان ضعیف باشد و کسانی را از یاد ببریم که در این آب و خاک منشاء خدماتی بوده اند و امروز در بستر بیماری حتی از آنها یادی نکنیم . آقای غلامی بنیانگزار این مجموعه عظیم بودن که وقتی به بروجرد آمدن با وجودیکه ایشان زادگاهش شیراز بود و در سپیدان فارس ابداع کننده بزرگترین کارخانه تولید کمربند های ایمنی در کشور بود که هنوز هم این کارخانه با مشکلات عدیده امروز به فعالیت خود مشغول است .
    آقای غلامی بروجرد را انتخاب کرد و برای ایجاد زاگرس خودرو زحمات زیادی کشید و چه قبل از بهره برداری و چه بعد از بهره برداری مقامات زیاد کشوری از این کارخانه بازدید کردن و از یادها نمی رود وزیر وقت صنعت آنروز به ایشان گفت شما نمی توانید حتی فرقان بسازید ولی با همه این مسائل موفق شد یکی از با کیفیت ترین خودرو های کشور را که هنوز بعد از چندین سال با صلابت در حال ترددهستن بسازد .
    بعد از بهره برداری غول های خودرو داخلی سنگهای بزرگی سر راه این کارخانه نوپا انداختن و حتی کاری کردن که ماشین ها ی ایمپین این شرکت سالها در گمرک چاه بهار ماندن و زیان سنگینی به این شرکت تحمیل شد و آنقدر این مشکلات ادامه پیدا کرد که ایشان نتوانست به کار ادامه دهند و با مجموع عوامل دیگر و عدم حمایت این کارخانه تعطیل شد .
    البته در کنار این مشکلات مدیریت خانوادگی و عدم اعتماد به نیروهای جوان و خلاق هم یکی دیگر از عوامل بروز این مشکلات بود . آقای غلامی در کنار این مجموعه بزرگ کارخانه بزرگ و مدرن پارت لبن را هم در شهرک صنعتی ایجاد کردند و آن کارخانه هم که در زمان خودش از بزرگترین و مدرن ترین برندهای این شهر در کشور بود به دلیل مشکلات اقتصادی و بانکی و عوامل داخلی خاموش شد و همه زحمات بر باد رفت .
    امروز خوشحالیم که باز یک فرد غیر بومی به این شهر اعتماد کرده و قصد دارد این سرمایه عظیم را به چرخه تولید برگرداند . ولی بنده که از دیرباز دستی در آشنایی با تولید و تولید کنندگان دارم دو خواهش دارم ….
    ابتدا از مدیران عظیم خودرو
    ابتدا به ساکن عارضه یابی کنید و مشکلات گذشته و مواردی که وجود داشت شامل عوامل بیرونی و خارجی را شناسایی کنید و یک استراتژی برای این مجموعه طراحی نمایید و تمام نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید تا به مشکلات گذشته دچار نشوید.
    از مدیران متخصص و با تجربه استفاده کنید
    از نیروهای بومی استفاده کنید مگر آن تخصص در شهر ما وجود نداشته باشد .
    جدا از پذیرش نیروهای سفارشی و تحمیلی خودداری کنید تا مجموعه شما شامل افراد شایسته و متخصص باشد
    در بین کارگران گذشته زاگرس خودرو افراد مبتکر و شایسته ای وجود دارد که میشود از آنها استفاده کرد.
    دوم با مدیران محترم اجرایی
    اجازه ندهید افراد غیر مسئول برای این شرکت نسخه بپیچند
    به این شرکت گوشزد نمایید اگر صادقانه در جهت اشتغال و تولید گام بردارید از هیچ کمکی دریغ نخواهید کرد.
    در جهت رفع مشکلات آنها مداوم به آنها سر بزنید و روند کار را قبل از هر اتفاق جدیدی رصد نمایید .
    به بانکها اعلام فرمایید با آنها مدارا کنند تا این کارخانه دو باره در شهر ما پا بگیرد .
    از سایت وزین روزهای بروجرد کمال تشکر را دارم

پاسخ دادن به سید احمد موسوی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close