اخبار جهان

تهدیدهای پمپئو علیه ایران اعلام جنگ است/ حملات موشکی به حزب الله شاید اولین ماموریت باشد

روزهای بروجرد- سخنرانی مایک پوپئو وزیر امور خارجه آمریکا در دانشگاه آمریکایی قاهره در واقع اعلام جنگ علیه ایران و جناح های نظامی آن در منطقه و تلاش نافرجام برای بهبود وجهه کشورش در خارومیانه است.

به گزارش شفقنا به نقل از رای الیوم، عبدالباری عطوان با بیان این مطلب نوشت: پمپئو همچنین در خلال سخنرانی خود این اطمینان را به اسرائیلی ها داد که آمریکا برای حفظ آنها تلاش خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه انتخاب دانشگاه آمریکایی قاهره برای تشریح سیاست جدید آمریکا در خاورمیانه عمدی وهدفمند است، افزود: از نظر ما خطرناکترین چیزی که وزیر خارجه آمریکا در سخنانش به آن اشاره کرد، این است که باید از مرحله مهار ایران به مرحله رویارویی با آن منتقل شویم و اینکه دوران ناکاری آمریکا به پایان رسیده است و ما از نفوذ ایران در منطقه جلوگیری خواهیم کرد. این زبانی است که سناریوی جنگ از پیش آمده شده را بازتاب می دهد و شاید هم موعد اجرای آن نزدیک باشد.

عطوان در ادامه آورده است: انتقال از مرحله مهار به مرحله رویارویی و درخواست وحدت هشت کشور ناتوی عربی، و فراموشی اختلافات قدیمی آنها تنها به معنای یک چیز است و آن هم توسل به گزینه نظامی است.

تحلیلگر فلسطینی با بیان اینکه نمی دانیم این تهدیدات برای فشار بر ایران برای بازگشت به میز مذاکره است و یا گزینه نهایی است که اتخاذ شده است و سفر کنونی وی به منطقه درواقع توزیع نقش ها بین متحدان است، تاکید کرد: از لابه لای سخنان پمپئو می توان پی برد که حزب الله هدف دوم آمریکا پس از ایران است. بعید نیست مرحله آتی صحنه تجاوزات نظامی و امنیتی اسرائیل علیه حزب الله باشد.

تحلیلگر فلسطینی در پایان نوشت: روشن است که آمریکا با حمایت از اسرائیل و واادار کردن متحدان به جنگ علیه ایران، در صدد ارتکاب اشتباهات بزرگتری است که چه بسا برای این کشور گران تمام شود. چون آمریکا در سوریه، عراق، یمن وافغانستان و لیبی شکست خورده و تلاش پمپئو برای بهبود وجهه این کشور تلاش هایی بر فایده و محکوم به شکست است ..خواهیم دید…

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close