اخبار بروجرد

معاون وزیر راه و شهرسازی: در بروجرد ۱۴ هزار بنای ناپایدار وجود دارد 

روزهای بروجرد- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده در سال جاری ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور نوسازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد آیینی در جریان سفر به بروجرد در حاشیه بازدید از بافت فرسوده و تاریخی این شهرستان بیان کرد: از این میزان امیدواریم که استان لرستان سهم قابل توجهی داشته باشد ؛ با در نظر گرفتن اینکه در این استان بیش از ۲ هزار هکتار بافت فرسوده و سکونت‌گاه های غیر رسمی وجود دارد.

وی افزود: بخش عمده بافت فرسوده استان لرستان در بروجرد واقع شده که نیازمند رسیدگی و توجه بیشتری است، هر چند تلاش هایی تا کنون انجام شده ولی برای بهتر شدن شرایط برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بهسازی معابر یکی از برنامه های مورد توجه است که برنامه ریزی شده با همکاری شهرداری بروجرد در یک بازه زمانی سه ساله انجام شود.

آیینی با اشاره به تعداد زیاد بناهای ناپایدر در لرستان و بروجرد اظهار داشت: در بروجرد ۱۴ هزار بنای ناپایدار وجود دارد که باید تلاش کرد هر چه زودتر نوسازی، مقاوم سازی و پایدارسازی انها صورت گیرد.

وی افزود: از همه سازنده های بافت های فرسوده و غیر فرسوده درخواست می شود که با همکاری شهرداری و دولت و مردم نسبت به بازسازی بافت های فرسوده همکاری کنند، در گام نخست در محلات بافت های فرسوده برای اسکان موقت ساکنان می توانند، از ۴۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه با سود چهار درصد استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: در حال حاضر در سهمیه اولیه که ابلاغ شده است طی ۲ ماه اخیر در کل کشور ۱۵ هزار واحد به منظور نوسازی و مقاوم سازی برای دریافت وام به بانک مسکن معرفی شده اند که سهم بروجرد صرفا ۳۰ واحد بوده است.

وی ادامه داد: در بروجرد ۳۵۰ میلیون تومان قابل پرداخت است که فقط ۱۵۰ میلیون تومان آن صفر درصد است و با توجه به همکاری شهرداری و سرعت آن در صدور پروانه فرصت خوبی است تا اقدامات خوبی در  زمینه نوسازی بافت های فرسوده در بروجرد صورت گیرد.

نماینده شهرستان بروجرد در مجلس نیز در جریان این بازدید گفت: برنامه های مورد نظر در این بازدید ساخت مسکن در بافت های فرسوده و قدیمی ، احیای سکونت گاه های غیر رسمی و همچنین رسیدگی به برخی مراکز تاریخی بروجرد از جمله امام زاده جعفر است.

عباس گودرزی افزود: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است اما کافی نیست و تلاش می شود برنامه ریزی هایی در راستای احیای ظرفیت های شهرستان بروجرد با هدف رضایت مندی مردم صورت گیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close