اخبار بروجرد

گفتگوی چالشی با عباس گودرزی در مورد استیضاح ظریف

روزهای بروجرد- عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی از جمله امضاء کنندگان استیضاح ظریف است.

عباس گودرزی

او در گفت‎وگو با ایرناپلاس درباره هدف خود از استیضاح ظریف، می‎گوید تکلیف ما هست که پیگیری کنیم و موضوعی که مطرح می‎شود باید دنبال شود.

در ادامه مشروح این گفت‎وگو را می‎خوانید:

آقای گودرزی شما از جمله امضاکنندگان استیضاح محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه بودید. انگیزه شما از امضای این طرح چه بود؟

گودرزی: این یک امر کاملا طبیعی و بدیهی است که مجلس به نمایندگی ملت، از مسئولان و وزرا به خاطر عملکردشان توضیح بخواهند.

ایشان چه عملکردی داشتند؟

گودرزی: اجازه بدهید. دارم صحبت می‎کنم. استیضاح در واقع یعنی توضیح خواستن. آقای وزیر در کسوت وزیر امور خارجه نظام را به پولشویی متهم کردند.

آقای گودرزی، ایشان نظام را متهم نکردند …

گودرزی: ایشان در کسوت وزیر، نظام را به پولشویی متهم می‎کنند. ایشان یا درست می‎گوید و مستندات دارد یا اتهامی را متوجه نظام می‎کند. اولا ایشان در جایگاه وزارت خارجه متولی این بحث نیست. اگر چنین استدلالی وجود دارد، وزیر اقتصاد و معاون اول رئیس جمهوری مصاحبه کند. خود دولت هم برخورد کند. اگر چنین چیزی وجود دارد، گزارش برخوردشان را بدهند. اما اگر چنین چیزی وجود ندارد، ما همه یاد بگیریم که باید نسبت به حرف‎هایی که می‎زنیم و تصمیماتی که می‎زنیم، پاسخگو باشیم و اگر حرف غیرمستندی زدیم باید هزینه آن را پرداخت کنیم. ما به نمایندگی از مردم این توضیح را از ایشان می‎خواهیم و ایشان رسما در برابر نمایندگان ملت در مجلس توضیح خواهند داد.

آقای گودرزی شما فرمودید ایشان نظام را به پولشویی متهم کردند اما ایشان در مصاحبه خود به موضوع پولشویی اشاره می‎کنند و همچنین ذکر می‎کنند که قصد ندارند کسی را متهم کنند. اما شما می‎گویید ایشان نظام را متهم کردند، این حرف شما با صحبت‎های ایشان در تناقض است.

گودرزی: ایشان که موضوع پولشویی را مطرح کرده‎است؛ اصلا شما فرض بفرمایید نظام را متهم نکرده‎است. اتهام را متوجه کشور ما کرده‎است یا نکرده؟

اتهام را متوجه کشور نکرده‎است. گفتند که چنین مسأله‎ای وجود دارد.

گودرزی: ایشان می‎گویند هزاران میلیارد تومان پولشویی می‎کنند و حتی اگر چند ده میلیارد از آن هم برای تخریب بحثی که ما می‎گوییم هزینه بکنند، اشکالی ندارد.

ایشان گفتند که پولشویی وجود دارد. همین که ما قانون مبارزه با پولشویی داریم یعنی پولشویی در کشور وجود دارد. خیلی از مقامات درباره پولشویی حرف زدند و گفتند که پولشویی وجود دارد.

گودرزی: ببینید ایشان می‎گوید که در کشور ما، هزاران میلیارد تومان پولشویی می‎کنند. من می‎گویم ایشان بیایند این موضوع را در مجلس توضیح دهند.

هدف شما از این کار چیست، وقتی مسئولین حتی مسئولین در قوه قضائیه درباره پولشویی حرف زدند و گفتند که پولشویی وجود دارد؟ چرا حالا وقتی آقای ظریف در مورد آن حرف می‎زنند، بحث برانگیز می‎شود؟

گودرزی: ما دستگاه نظارتی هستیم. تکلیف ما هست که پیگیری کنیم و موضوعی که مطرح می‎شود باید دنبال شود. ایشان مطلبی را مطرح کرده است و به مجلس می‎آید و در قبال حرفی که زده پاسخگو خواهد بود.

اما این طرح سوال سیاسی به نظر می‎رسد.

گودرزی: مگر شما نمی‎گویید این مسأله سیاسی است؟ من می‎گویم بسم الله الرحمن الرحیم بنده استیضاح ظریف را سیاسی امضا نزدم. او باید بیاید در قبال این هزاران پولشویی که گفته به من نماینده توضیح بدهد. ابزار اخذ توضیح بنده از وزیر یا سوال است یا استیضاح. این یک چیز طبیعی است. به نظر من کسانی که موضع گرفتند دارند با موضوع سیاسی برخورد می‎کنند.

ایشان درباره پولشویی حرف زده است و گفته که من نمی‎خواهم کسی را متهم بکنم اما مورد هجمه قرار می‎گیرد. از طرف دیگر، مقامات متعددی درباره پولشویی صحبت کردند اما هیچ واکنشی علیه آن ها صورت نگرفت. در هشت ماه اخیر ۳۳ نفر به‎خاطر اتهام پولشویی محاکمه شدند اما حالا بعضی می‎گویند که پولشویی در کشور وجود ندارد.

گودرزی: شما الان به من زنگ زدی، از من توضیح می‎خواهی و سوال می‎پرسی، درست است؟ چرا من طبق آیین نامه داخلی مجلس نمی‎توانم از وزیر سوال بکنم؟ چه اشکالی دارد؟ من مطلقا سیاسی امضاء نکردم و اگر شاه بیت پولشویی نبود آن را امضاء نمی‎کردم. این اتهام است و ایشان باید برای آن پاسخگو باشد.

 یعنی شما فکر می‎کنید در کشور پولشویی وجود ندارد؟

گودرزی: پولشویی سازمان یافته وجود ندارد.

مگر ایشان گفته پولشویی سازمان یافته وجود دارد؟

گودرزی: ببینید اگر قرار است به پولشویی پرداخته شود عمل کنند و با آن برخورد کنند. ما قانون تصویب کردیم. وزیر خارجه در جایگاهی نیست که وارد این مباحث شود! چطور در جایگاهی که بحث درباره cft در مجلس مطرح است، وزیر خارجه نظام، کشور و جامعه را متهم کند؟

ایشان فقط درباره موضوع پولشویی حرف زدند و کسی را متهم نکردند.

گودرزی: ایشان برای حرفی که زده است بیاید توضیح بدهد.

سوال من این است که شما و مابقی نمایندگانی که استیضاح را امضا کردید و احتمالا از نیت آنها خبر دارید، معتقدید که پولشویی در کشور وجود ندارد؟

گودرزی: من از نیت دیگران خبری ندارم. نیت من سیاسی نیست. ایشان هم ان شاءالله می‎آیند و پاسخ می‎دهند.

مقالات مشابه

1 thought on “گفتگوی چالشی با عباس گودرزی در مورد استیضاح ظریف”

  1. با سلام و احترام خدمت سایت وزیر روزهای بروجرد کاملا از گفتگو و انتشار مطلب مشخص است که هدفدار و در جهت تخریب یک تفکر نگار شده اما باز هم اشکالی ندارد ،شما بهتر است به این بپردازید که آیا نماینده مجلس وظیفه نظارت بر اجرای قانون را دارد یا خیر نمایند اختیار قانونی برای سوال پرسیدن دارد و یا خیر خوب آقای گودرزی آمده بابت اظهارات ظریف مشکوک شده به هر حال امثال گودرزی رای اعتماد دادن به وزیر خوب آدب دخترشم به آدمی که بهش شک داره برای ازدواج دو دستی نمی ده
    ظریف گفته مخالفان cftاز حامیان پولشویی هستند به فرض این اتهام نیست و این یک کد است به مجلس خوب اگر ظریف مخالف پولشویی است و دیده از وزیر اقتصاد و رئیس محترم جمهور آبی گرم نمی شود باید از سوال مجلس خرسند باشه و اطلاعات صحیح در این باره در اتیار مجلس براره تا مجلس دستگاه ها رو مجبور به برخورد کنه و اکر خلا قانونی در مبارزه با پولشویی هست پر کنه خوب این موضوع به نفع کشوره یا به ضرر ؟امیدوارم به جای جوگیری سیاسی خدا رو و حقیقت و عدالت رو مدنظر قرار بدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close