لرستان

وجود ۵۳ هزار معلول در لرستان

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: در کشور ۱.۵ میلیون معلول وجود دارد که سهم لرستان ۵۳ هزار نفر هستند و امیدواریم از خدمات لازم بهره‌مند شوند.

 

به گزارش ایکنا، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، دوازدهم آذر در مراسم روز جهانی معلولان و تجلیل از مدال‌آوران رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با تبریک روز جهانی معلولان، اظهار کرد: در کشور ۱,۵ میلیون معلول وجود دارد که سهم لرستان ۵۳ هزار نفر هستند و امیدواریم از خدمات لازم بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: انسانی که از اول با کاستی متولد شد در شرایط رقابت نابرابر قرار می‌گیرد و باید از او حمایت کنیم تا در این شرایط نابرابر زمینه را برای ابتکار و خلاقیت فراهم شود.

استاندار لرستان اضافه کرد: برتری در قدرت اکتساب انسان است و برتری یعنی کسانی‌که قدرت ابتکار و خلاقیت دارند، باید از فراگیری و برابری این قشر اطمینان حاصل شود.

خادمی با بیان این‌که همه این افراد باید تحت پوشش قرار گیرند و تبعیض در درون جامعه هدف وجود نداشته باشد، گفت: باید فرصت برابر را برای این قشر فراهم کرد، مسئولان فضا را به‌گونه‌ای فراهم کنند تا فرصت کار، تلاش، خلاقیت و بهره‌برداری اقتصادی برای این قشر فراهم شود.

وی افزود: در مناسب‌سازی‌های اماکن باید تلاش کنیم و نباید دسترسی آن‌ها به فرصت‌های برابر را نادیده بگیریم تا این قشر بتوانند همانند دیگران کار کنند و امکانات مناسب برای فعالیت آنان ایجاد شود.

خادمی افزود: معلولان در مسابقات پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا مدال کسب کردند قابل تقدیر است و باید بیش از سایرین مورد تکریم و پاداش قرار گیرند و این مهم در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

استاندار لرستان با بیان این‌که باید وظایف قانونی، اخلاقی و شرعی خود را نسبت به این قشر به‌نحو احسن انجام دهیم، گفت: البته دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به قشر معلولین داشته و کمک‌های خوبی را به بهزیستی و کمیته امداد کرده، کمک‌هایی که بین سه تا پنج برابر افزایش را نسبت به قبل نشان می‌دهد.

خادمی بیان کرد: امید می‌رود روز به روز شاهد حضور ورزشی، علمی، اقتصادی، کار و خلاقیت و عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی این قشر باشیم و قطعاً نمایشگاهی که در حاشیه این مراسم برگزار شده نشان از توان و تلاش معلولین دارد و مصداق شعار می‌توانیم است لذا باید تلاش کنیم بیش از این افراد توانمندی را تربیت کنیم و از این استعدادها در توسعه استان بهره ببریم.

اجرای ۷۲ پروژه عمرانی ورزشی
علی‌یاور عزیزپور، مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز در این مراسم، با بیان این‌که توانمندسازی معلولان استان در بستر ورزش انجام شده است، افزود: خوشبختانه روز به روز وضعیت بهتر شده و تعداد مدال‌آوری توسط ورزشکاران معلولین افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که در مسابقات پاراآسیایی امسال به‌لحاظ تعداد و کیفیت مدال‌ها شاهد افزایش خوبی بودیم و حتی در کسب سهمیه پارالمپیک هم رشد داشتیم، افزود: منابعی برای اهدای پاداش این مدال‌آوران نداشتیم اما برحسب دستور استاندار لرستان آن‌چه داشتیم اهدا کردیم.

عزیزپور اضافه کرد: تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته استان ۳۴ هزار نفر بودند و امسال با ۴۰ درصد رشد به بیش از ۴۸ هزار ورزشکار رسیده و این نشان از پویایی و سرزندگی جامعه لرستان دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود این تعداد نیز به بیش‌از ۶۰ هزار نفر برسد، اظهارکرد: با این تعداد ورزشکار می‌طلبد مطالبه جدی در بحث اخذ اعتبارات ملی داشته باشیم.

عزیزپور با بیان این‌که در المپیاد و استعدادهای برتر ورزشی در چند رشته ورزشی در سطح یک کشور هستیم به گونه‌ای که در قایقرانی و وزنه‌برداری قهرمان کشور هستیم، اضافه کرد: در مجموع مقام‌های مختلف ورزشی استان پانزدهم کشور هستیم.همچنین ۷۲ پروژه عمرانی ورزشی در استان داریم که قسمتی از آن‌ها در حاشیه شهرهای استان در حال احداث هستند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close