ویژه ها

ناتوانی از پرداخت حقوق کارگران شهرداری/ متولیان دست به دامن استاندار شدند

روزهای بروجرد- در حالی کارگران شهرداری بروجرد حدود ۹ است که حقوق دریافت نکرده‌اند، امروز مسئولان اعلام می‌کنند که توان پرداخت این میزان حقوق معوق را ندارند و دست به دامن استاندار لرستان شده‌اند.

کارگران شهرداری بروجرد با حضور در فرمانداری بروجرد خواستار پرداخت حقوق معوق ۹ ماهه خود شدند.

توانایی پرداخت ۹ ماه حقوق معوق را نداریم

احسان دالوند نایب رئیس شورای اسلامی بروجرد با اشاره به عدم توانایی شورای اسلامی شهر بروجرد مبنی بر پرداخت ۹ ماه حقوق معوقه کارگران شهرداری، اظهار داشت: بهترین راهکار برای برون رفت از این مشکل گرفتن تسهیلات و پرداخت حقوق معوق کارگران است.

وی، افزود: با توجه به حقوق های معوق پرسنل شهرداری بروجرد و مشکلات معیشتی زندگی این عزیزان و از طرفی با توجه به شرایط بحرانی و رکود اقتصادی شهرستان، پرداخت ۸ تا ۹ ماه حقوق معوق امکان پذیر نیست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد، تصریح کرد: در این راستا درخواست می کنیم شرایط دریافت وام از طریق شهرداری به‌صورتی مهیا شود تا بتوانیم معوقات پرسنل را پرداخت کنیم و بیشتر از این شرمنده پرسنل محترم و خانواده هایشان نشویم.

شورای شهر دست به دامن استاندار شد

موسی نیکوکار رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد نیز در این رابطه، گفت: با همفکری همه اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد برای حل مشکل کارگران شهرداری از امام جمعه و فرماندار بروجرد درخواست کردیم با استاندار لرستان صحبت کنند.

وی، افزود: در این راستا از استاندار لرستان تقاضا داریم با رایزنی های لازم و قانونی به شهرداری بروجرد تسهیلاتی پرداخت کنند تا بتوانیم از این طریق حقوق معوقه کارگران را پرداخت کنیم.

برای حل مشکل کارگران شهرداری از امام جمعه و فرماندار بروجرد درخواست کردیم با استاندار لرستان صحبت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد، ادامه داد: علاوه بر پرداخت وام، مقداری هم املاک موجود است که تصمیم گرفتیم آنها را فروخته و به جای حقوق کارگران پرداخت کنیم.

پیش از این رضا آریایی فرماندار بروجرد در سخنانی در انتقاد از عملکرد شورای شهر و همچنین عدم تعیین تکلیف حقوق کارگران شهرداری بروجرد، گفت: در یک مقطع زمانی مردم به پای صندق های رای رفته و افرادی را از بین خود به عنوان تعیین کننده سرنوشت شهر انتخاب کردند.

وی، افزود: مردم با اعتماد و انتخاب این افراد سکان شهر را به آنها سپردند و عده ای با بینش اصلاح مشکلات شهرداری، تغییر مبلمان شهری، ایجاد فضای سبز مناسب تر و… از هر قشر و صنفی افرادی را انتخاب کردند.

ایجاد نظم و پرداخت حقوق معوق خواسته مهم کارکنان شهرداری است

آریایی با بیان اینکه زیبنده نیست کارگران شهرداری جلوی فرمانداری تجمع کرده و از فرماندار بروجرد درخواست رسیدگی به مشکلات و پرداخت حقوق معوقه خود را داشته باشند، ادامه داد: شهرداری دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی است که می تواند با توجه به آن برای رفع مشکلات و مطالبات کارکنانش اقدام کند.

نیروهای استخدامی در شهرداری ۸۵۰ نفر باید باشد این در حالیست که شهرداری بروجرد حدود هزار و ۳۷۰ نیرو داردوی، گفت: نیروهای استخدامی در شهرداری ۸۵۰ نفر باید باشند در حالیکه شهرداری بروجرد حدود هزار و ۳۷۰ نیرو دارد و این نشان می دهد که در شهرداری بروجرد مدیریت منابع را باید اصلاح کرد.

فرماندار بروجرد، خاطر نشان کرد: امروز دیگر اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد جواب مردم را نمی دهند بلکه این فرمانداری است که باید جواب عملکرد اعضای شورا را بدهد که این عملی غیر اخلاقی و غیر قانونی است.

آریایی، بیان داشت: در حال حاضر ایجاد نظم و پرداخت حقوق معوقه کارگران خواسته مهم کارکنان شهرداری بوده و تا زمانی که انظباط مالی ثابتی در شهرداری حاکم نشود مشکلات این نهاد حل نخواهد شد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close