اخبار جهان

فدریکا موگرینی: سازوکار مالی(SPV) به زودی اجرایی می شود

روزهای بروجرد- فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اجرایی شدن سازوکار مالی موسوم به SPV تا پایان سال میلادی جاری خبر داد.
به گزارش رویترز با اشاره به صحبت های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: فدریکا موگرینی پس از نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد: انتظار دارم که سازوکاری مالی تا چند هفته آینده و پیش از پایان این سال(۲۰۱۸) به عنوان راهی برای حفظ و ارتقای دادوستدهای مشروع مستقر شود وکارمان به خوبی در حال پیشرفت است.
موگرینی، پیش از آغاز نشست هم ‌در جمع خبرنگاران گفت که در این نشست درباره موضوعات متعدد، شامل ایران، ونزوئلا، روابط با اتحادیه آفریقا و اوکراین گفتگو خواهند کرد.
همچنین اتحادیه اروپا پیش از آغاز نشست بیانیه‌ای را درباره دستور کار این جلسه منتشر و در آن اعلام کرد که ایران از موضوعات مورد بحث خواهد بود و وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا روی اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و تلاش اروپا برای حفظ موثر کانال‌های پرداخت به ایران به منظور ادامه تجارت قانونی با ایران پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه تهران متمرکز خواهند بود.
در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا همچنان نسبت به بازگشت تحریم‌ها علیه ایران متاسف است.
برجام توافقی است که به‌طور یک‌پارچه در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید. این توافق یک عنصر کلیدی در معماری عدم اشاعه در جهان و برای امنیت اروپا، منطقه و جهان ضروری است. اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده که برجام به اهداف خود دست یافته و موثر است.
اکنون به نظر می رسد تنها یک گام تا اجرای تعهدات اروپا برای حفظ برجام باقی مانده و با اجرای ساز و کار مالی باید منتظر دور جدیدی از تنش ها میان اروپا و آمریکا بود.
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close