ویژه ها

رحیم جافری شهردار بروجرد شد

روزهای بروجرد- در جلسه علنی روز پنج شنبه شورای شهر بروجرد، رحیم جافری با ۵ رای به عنوان شهردار بروجرد انتخاب شد.

در این جلسه که با غیبت یک عضو از ۹ عضو شورا و حضور ۸ عضو دیگر برگزار شد، رحیم جافری، نادر گودرزی، یحیی عیدی بیرانوند و حسین علی‎قلی‎زاده کاندیدهای تصدی سمت شهرداری بروجرد بودند.

در نهایت و پس از رأی‎گیری رحیم جافری و نادر گودرزی به ترتیب ۵ رای(فریبرز محسنی، رضا بهنود، محمد پرهام، داود گودرزی،موسی نیکوکار) و ۳ رأی (اشرف چگنی، محمد بیاتی، احسان دالوند) را کسب کردند و اینگونه جافری به عنوان شهردار جدید بروجرد انتخاب شد.

از نظر سابقه تحصیلی، تخصص و رزومه کاری رحیم جافری با فاصله زیاد از نادر گودرزی که پیش از این شهرداری اشترینان را عهده دار بوده قرار دارد.

 شهرداری ایذه، باغملک در استان خوزستان، شهرداری الشتر و معاونت شهرداری و رئیس سازمان پارک ها و فضای سبز خرم آباد در استان لرستان، و شهرداری شهرضا در استان اصفهان از جمله سوابق اجرایی جافری است.

جافری شهردار نمونه کشور در حوزه فرهنگی و شهردار نمونه استان خوزستان نیز بوده است.

بومی یا غیر بومی مسئله این نیست!

در این بین بحثی که این روزها از طرف برخی اعضای شورای شهر(اقلیت) مطرح شده بود انتخاب فرد توانمند بومی برای شهرداری بروجرد بود که با این جوسازی و مانوری که به راه انداخته بودند انتظار می رفت بتوانند فردی حداقل با سابقه و رزومه قوی و متخصص را به صحن شورا بیاورند اما گزینه بومی و متخصص آنان تنها شهردار سابق شهر ۵ هزار نفری اشترینان بود!!

آیا این یک ترفند و تاکتیک برای زیر سئوال بردن رای اکثریت شوراست؟

چرا از این همه گزینه های تحصیل کرده و توانمندی که چندین روز است به آنان ارجاع می دهند در میدان عمل به شهردار سابق اشترینان اکتفا کردند؟!

البته آنچه که از صحبت های اکثریت ۵ نفره شورا بر می آید این است که گزینه اصلی آنان نیز یک شخص بومی بوده است.

محمد حسن مقدسی که سابقه شهرداری بروجرد را نیز در کارنامه خود داشته و در مدت مسئولیت خود رضایت شهروندان را هم به طور نسبی بدست آورده بود.

 اما ظاهرا توصیه استاندار و برخی نهادهای دیگر و مخالفت شدید اقلیت شورا و برخی متنفذین در بیرون شورا و همچنین در جهت وفاق و جلوگیری از ایجاد فضای دو قطبی و پرتنش در شهر از حق خود برای انتخاب مقدسی با وجود دارا بودن اکثریت آرا گذشتند.

بهرحال جافری را می توان یک شهردار تکنوکرات با تحصیلات و تخصص مرتبط دانست وی دارای فوق لیسانس فضای سبز شهری و دانشجوی دکتری شهرسازی است.

نکته آخر اینکه مردم بروجرد تاکنون از شهرداران غیربومی خاطره خوبی داشته اند نمونه برجسته آن دوایی فر شهردار دزفولی و توانایی بود که هنوز هم کارهای وی نقل محافل شهری است.

امید است شهردار جدید بروجرد با همراهی و همدلی همه اعضای شورای شهر، مجموعه شهرداری و سایر ارگان ها و نهادهای شهری بتواند شهرداری بروجرد را از اوضاع نابسامان کنونی نجات دهد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close