اخبار بروجردلرستان

دو قطعه زمین دولتی در بروجرد و خرم‌آباد برای اجرای طرح بازآفرینی شهری واگذار شد

روزهای بروجرد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: نخستین زمین های دولتی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری توسط اداره کل راه وشهرسازی استان واگذار شد.

به گزارش ایرنا، احمد مرادپور در کمیسیون ماده پنج ستاد بازآفرینی شهری در سالن جلسات معاونت عمرانی افزود: بر اساس قانون ، دستگاه های دولتی باید زمین های مازاد خود را برای اجرای طرح بازآفرینی و ساخت مسکن امید به اداره کل راه و شهرسازی معرفی کنند که در نخستین اقدام، این اداره کل ۲ قطعه زمین در بروجرد و خرم آباد معرفی کرده است.

وی اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون ماده پنج مبنی بر تغییر و اصلاح کاربری اراضی، با تغییر کاربری پنج هزار و ۲۰۰ متر مربع در کرگانه خرم آباد و پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع در دشت لاله بروجرد موافقت شد.

وی تصریح کرد: این زمین ها از طریق فراخوان به توسعه گران واگذار می شود تا با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت نسبت به ساخت مسکن امید اقدام کنند.

مرادپور با تاکید بر مشارکت دستگاه های دولتی در معرفی زمین های بدون استفاده به ستادبازآفرینی شهری گفت: در خصوص چگونگی واگذاری این مسکن به افراد مختلف در مراحل بعدی تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: از مجموع ۲۷۰ هزار واحد طرح باز آفرینی شهری در سطح کشور ، ۲ هزار و ۳۱۶ واحد مسکونی در این استان احداث می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری حدود ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی در کشور اختصاص یافته که از این رقم ۱۵ هزار میلیارد ریال کمک عمرانی و بلاعوض و مابقی تسهیلات با نرخ ۹ درصد است.

مرادپور افزود: حدود ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان ساخت خانه در این بافت ها پرداخته می شود.

۱۴۱ هزار هکتار اراضی ناکارآمد با ۱۹ میلیون نفر جمعیت ساکن، هدف طرح بازآفرینی شهری در ایران هستند.

بیش از ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان لرستانی نیز در بافت های ناکارآمد و نابسامان (سکونتگاهای غیررسمی و حاشیه نشینی) زندگی می کنند که طرح بازآفرینی شهری به همراه توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این مناطق برنامه ریزی شده و در این راستا ۲۷محله لرستان معادل ۲ هزار هکتار برای اجرای طرح انتخاب شد.

هیات دولت در سال ۹۳، سند ملی بازآفرینی شهری را مصوب کرده است و بدون شک بر اساس این سند، بهسازی و نوسازی بافت های ناکارآمد شهری وظیفه یک دستگاه نیست و این سند نیز برای همکاری بیشتر نهادهای دولتی و غیردولتی تنظیم شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close