اخبار لرستان

تصادفات فوتی در لرستان ۱۰ درصد کاهش یافت

روزهای بروجرد- فرمانده نیروی انتظامی لرستان گفت: امسال تصادفات فوتی و جرحی در سطح استان ۱۰ و هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا سردار محمد مهدیان نسب در آیین آغاز طرح زمستانه پلیس که درمحل ستاد نیروی انتظامی لرستان برگزار شد، اظهارداشت: امسال ۴۶۵ هزار نفر در لرستان با مراکز فوریت های پلیسی تماس گرفته اند و از این تعداد تماس ۶۷ درصد آن عملیاتی شده که از متوسط کشوری بسیار مطلوب تر است.

وی با اشاره به اینکه مردم لرستان در تماس با مرکز فوریت های پلیسی مورد خود را به طور دقیق اعلام می کنند، افزود: در مجموع تماس ها با مرکز فوریت های پلیسی۲۰ درصد کاهش یافته که این مهم نشان دهنده کاهش نزاع و درگیری ها در سطح استان بود.
فرمانده انتظامی لرستان بیان کرد: همچنین ۳۳ درصد از این میزان مربوط به راهنمایی و مشاوره پلیسی بوده که از این جهت نیز وضعیت لرستان بسیار مطلوب است.

مهدیان نسب اضافه کرد: میانگین حضور پلیس استان در صحنه های پلیسی ۱۰ دقیقه بوده در صورتی که زمان استاندارد آن بین ۱۲ تا ۱۵ دقیقه است.

وی ادامه داد: یک ساختمان چهارطبقه با مساحت یک هزار و ۱۰۰ متر برای مرکز پایش و تجمیع فوریت های پلیسی استان طراحی شده و درآینده نزدیک افتتاح می شود.

فرمانده انتظامی لرستان گفت: با اینکه آمارها نسبت به گذشته بهتر شده اما باید تلاش شود تا پایان سال با هوشمندی همکاران و توصیه به رانندگان و مسافرانی که لرستان را به عنوان معبر و مقصد انتخاب می کنند میزان تصادفات کاهش پیدا کند.

مهدیان نسب طرح زمستانه در لرستان را به خاطر کوهستانی بودن منطقه دارای ویژگی های خاص دانست و افزود: انجام وظیفه در این شرایط توان بیشتری برای خدمات رسانی و پاسخگویی به مطالبات مردم را می طلبد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز دراین آیین گفت: مجموعه راهداری استان با ۳۰۰ نفر نیرو، ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در ۲۹ راهدارخانه و گردنه مهم استان آمادگی کامل دارد تا در طرح زمستانه امسال سفری ایمن را برای مردم تامین نماید.

عباس شرفی در خصوص خدمات راهداری استان درهشت ماهه اول سال جاری بیان کرد: روکش آسفالت بیش از ۱۰۰ کیلومتراز جاده های ارتباطی استان، ۱۰۰ کیاومتر لکه گیری موضعی، نصب حدود ۲۰ هزارعلائم ایمنی در راه ها، یک هزارکیلومترخط کشی جاده ای، بروز رسانی محورهای مواصلاتی استان، احداث هشت و نیم کیلومتر روشنایی جدید جاده ای و ۱۰ کیلومتر روشنایی ابتدای جاده و همچنین انجام روشنایی های نقطه ای از مهمترین این اقدامات است.

وی ادامه داد: احداث ۲ راهدارخانه در الیگودرز و ۳ راهدارخانه در دست احداث، احداث یک دستگاه ساختمان پلیس راه در الیگودرز و یک دستگاه آماده افتتاح در محور خرم آباد به پلدختر از دیگر خدمات این دستگاه درهشت ماهه نخست سال جاری است.

شرفی اضافه کرد: با ساماندهی ورودی جنوب خرم آباد میزان تصادفات رانندگی این منطقه به صفر رسیده که امیدواریم با ادامه این طرح ها بتوانیم اقدامات موثری در جهت افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای انجام دهیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close