اخبار بروجرد

گردشگری پایدار موجب رونق اقتصادی بروجرد می شود

روزهای بروجرد- رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: گردشگری پایدار موجب رونق اقتصادی و افزایش ضریب اسکان گردشگران در این شهرستان خواهد شد.

حجت اله یارمحمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی اما مهمترین مشکل، نبود گردشگر پایدار در این شهرستان است.

وی اظهار داشت: با توسعه فضای گردشگری و بهره گیری لازم از طبیعت زیبا و بکر گلدشت و منطقه تفریحی ونایی بروجرد می توان زمینه جذب گردشگر پایدار و افزایش زمان اقامت آنها در این شهرستان را فراهم کرد.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات انجام شده برای جذب گردشگر پایدار ایجاد کمپ های ارزان قیمت است که در این راستا یک کمپ در منطقه باغ بیرجندی ایجاد و به شهرداری تحویل داده شده و کمپ منطقه ونایی نیز در حال جانمایی است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: اکنون با هماهنگی منابع طبیعی و میراث فرهنگی اقدامات لازم برای جانمایی کمپ در منطقه گردشگری ونایی و گلدشت بروجرد آغاز شده و پس از آن فرایند راه اندازی اقامتگاه ارزان قیمت در دستور کار قرار می گیرد.

یارمحمدی افزود: اعتبار مورد نیاز برای ایجاد کمپ گردشگری ارزان قیمت تخصیص داده شده و با مهیا شدن زمین مورد نیاز از سوی منابع طبیعی آماده سازی، احداث سکو و آلاچیق و زیبا سازی فضا با هدف رفاه حال گردشگران انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: کمپ های ارزان قیمت گردشگری موجب می شود گردشگران مدت زمان بیشتری در منطقه اسکان یافته که از این طریق علاوه بر معرفی بهتر بناهای تاریخی، زمینه رونق اقتصادی نیز فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: آب و هوای مطلوب، ۱۱سرآب پر آب و مناطق زیبایی مانند ونایی، کپرگه و گلدشت و برخورداری از ۱۷۵ بنای تاریخی فرصت مناسبی برای ایجاد زمینه های گردشگری در بروجرد است.

یارمحمدی مجموع آثار تاریخی شناسایی شده بروجرد را ۴۰۰ اثر برشمرد و افزود: تاکنون ۱۷۵ اثر تاریخی این شهرستان ثبت ملی شده و مقدمات ثبت۱۰ بنای تاریخی و ارزشمند دیگر نیز در حال انجام است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close