اخبار لرستانویژه ها

معطلی ۴ساله سند جامع خشک‌سالی لرستان/پول را گرفتند و سند تهیه نشد

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد با انتقاد از تعلل ۴ ساله مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان در تهیه سند جامع خشک‌سالی گفت: پول تهیه این سند پرداخت شد و همچنان تدوین‌ نشده است.

به گزارش مهر، رضا آریایی در شورای عالی بحران لرستان با اشاره به اینکه از سنوات گذشته ۹۰ میلیون تومان قرارداد با مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی لرستان بستیم و قرار شد سند جامع خشکسالی استان را تهیه کنند، اظهار داشت: بارها جلساتی را گذاشتیم و هنوز هیچ خروجی نداشته است، پول را گرفتند و توزیع کردند و هیچ اتفاقی نیافتاد.

وی ادامه داد: وقتی سند جامع خشکسالی را دستگاه متولی که جهاد کشاورزی است و وظیفه ذاتی آن است، نمی تواند تهیه کند حالا مدام از اساتید دعوت کنید بیایند در همایش ها بگویند لرستان تحت خشکسالی است، برنامه ما برای مقابله چیست؟

معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد یادآور شد: قرار بود سند جامع خشکسالی برای مقابله با خشکسالی استان به ما راهکار بدهد،  الگوی کشت ما چه باشد، چاه های غیرمجاز را چه کنیم، اما متاسفانه هیچ اتفاقی نیافتاد.

آریایی با تاکید بر اینکه خشکسالی یک بحث جدی است، افزود: ممکن است امسال بارش هایی داشته باشیم اما این بارش ها مقطعی و استثنای سال های دوران خشکسالی است، وضعیت خشکسالی در استان بحرانی است.

وی خاطرنشان کرد: فقط مشکل این است که صدا و سیما نمی تواند برود زیر زمین فیلم بگیرد و نشان بدهد که واقعا زیر پای همه ما خالی شده است، امروز وضعیت کبودرآهنگ همدان را می بینید که چه گودال هایی به دلیل خشکسالی ایجاد شده است، این پدیده از غرب لرستان نیز خود را نشان خواهد داد و شروع می شود.

معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد ادامه داد: ۴ سال از قضیه تهیه سند جامع خشکسالی لرستان گذشته و هنوز این سند تنظیم نشده است،  همه کارکنان مرکز تحقیقات کشاورزی نیز دکترا دارند و این سند همچنان معطل مانده است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close