اخبار بروجرد

چرخ خودروسازی در بروجرد می‌چرخد

روزهای بروجرد- چرخ خودروسازی بروجرد با شرکت خودروسازی “فردا موتورز” به حرکت در می آید و امید دوباره برای اشتغال و تولید در شهرستان جانی دوباره می‌گیرد.

 به گزارش ایرنا، سرعت بخشیدن به جهش تولید در کشور از مطالبات رهبر معظم انقلاب و شعار سال است، دولت سیزدهم با عزم جدی پیگیر احیای صنایع تولیدی در سراسر کشور است.

شهرستان بروجرد با توجه به اینکه ۴۰ درصد صنایع استان لرستان را در خود جای داده ولی متاسفانه شرکت خودروسازی بروجرد سال‌ها است که تعطیل شده و کارگران آنان بیکار شده اند.

عزم جدی دولت برای راه اندازی کارخانجات تعطیل باعث شده که کارفرمایان نیز انگیزه ای برای احیای دوباره کارخانجات تعطیل خود داشته باشند و آستین ها را برای تولید و اشتغال بالا بزنند.

در این راستا دولت امکانات و تسهیلات ویژه ای برای احیای کارخانجات تعطیل در نظر گرفته تا چرخه کار و تولید رونق بگیرد.

در شهرستان بروجرد عملیات راه اندازی دوباره کارخانه خودرو سازی زده شده و شرکتی داخلی نیز تلاش دارد تا زودتر به چرخه تولید و اشتغال برسد.

در چند ماه اخیر احیای دوباره کارخانه خودروسازی شهرستان بروجرد در دستور کار قرار گرفته و با توجه به زیرساخت قدرتمند و ظرفیت مناسب برای فعالیت این کارخانه ها، امید می رود با حمایت دستگاه های ذیربط و جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته، در آینده نزدیک شاهد احیای این کارخانه و بازگشت آن به مسیر رونق و اشتغال باشیم.

احیای دوباره خودروسازی بروجرد یک اتفاق خوب برای رونق تولید و توسعه اشتغال است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: راه اندازی مجدد شرکت خودروسازی بروجرد پس از چند سال تعطیلی یک اتفاق خوب برای رونق تولید و توسعه اشتغال است.

علی جهانی افزود: لرستان دارای ظرفیت‌های خوبی برای تولید و اشتغال است و باید تلاش کنیم ظرفیت های لرستان به بالفعل تبدیل شود، یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال زایی در خودرو سازی بروجرد امیدوارکننده است.

وی اظهار داشت: انتظار داریم نیروهای بومی منطقه به کار گیری شود شهرستان بروجرد و لرستان دارای نیروهای متخصص و آماده به کار است که انتظار می‌رود به کارگیری شوند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: در این سه سایت مجموع تولید داخلی به ۳۵ درصد می سد، اما تلاش بر این است که افزایش تولید تا ۴۵ درصد داشته باشیم.

جهانی اضافه کرد: با فعال شدن شرکت فردا موتورز که جایگزین عظیم خودرو بروجرد شده است میزان تولید داخل به ۳۵ درصد می رسد و زنجیره تولید خودرو در بروجرد تکمیل خواهد شد.

خودرو سازی بروجرد امسال سه محصول جدید تولید خواهد کرد

قائم مقام شرکت خودروسازی فرداموتورز گفت: این شرکت سه سایت تولید در سمنان، سلفچگان و بروجرد دارد که ظرف ۲ هفته آینده با زدن استارت تولید، زنجیره تولید خودرو در بروجرد تکمیل می شود.

عوض دیدار با اشاره به اینکه تا ۲ هفته آینده استارت تولید زده خواهد شد، ادامه داد: امسال سه محصول تولید خواهد شد که این محصولات شامل خودروی شاسی بلند، یک خودروی سواری و تولید یک کامیون ۶/۵تن است.

وی با بیان اینکه فردا موتورز سه سایت تولیدی خودرو دارد و خودروسازی برای این شرکت حیاتی و استراتژیک است، گفت: اشتغال زایی هزار و ۲۰۰ نفری هدف گذاری شده است و در طول پنج سال ۱۰ خودرو تولید خواهیم کرد.

دیدار ادامه داد: در فاز اول تولید به طول ۶ ماه مونتاژ خودرو انجام می شود و سپس رنگ و ساخت بدنه نیز در خودرو سازی بروجرد انجام خواهد شد. 

وی گفت: اشتغال از ۳۰۰ نفر شروع خواهد شد و به یک هزار و ۲۰۰ نفر خواهد رسید، وتولید خودرو نیز از هزار دستگاه در سال، در طول چند سال آینده به ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

قائم مقام شرکت خودروسازی فرداموتورز با بیان اینکه هدف این است که ۴۵ درصد تولید در کشور انجام شود، گفت: سه خودروی شاسی بلند و یک خودروی سواری و تولید یک کامیون ، سه هزار دستگاه امسال از ۲ محصول در بروجرد تولید خواهد شد.

وی افزود: سال آینده ۲۵‌ هزار دستگاه در دستور کار است و ۹۹ درصد پرسنل از منطقه خواهد بود و تا آخر مرداد اولین محصول وارد بازار می شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: شرکت زاگرس خودرو بروجرد با توجه به تعطیلی چند ساله مدتی است که با حکم دادگاه به مالک اصلی خود واگذار شده و مالک هم با قراردادی با شرکت “فردا موتورز” در حال بروزرسانی شرکت برای راه اندازی مجدد و تولید خودرو می باشد.

محمد کارگر فر افزود: با توجه به اینکه باید یک پروسه زمانی برای تفاهم نامه و بروز رسانی امکانات و تجهیزات انجام شود امیدواریم ظرف مدت ۲ ماه آینده شرکت زاگرس خودرو بروجرد به تولید برسد.

وی اظهار داشت: شرکت خودرو سازی فردا موتورز با قدرت تمام در حال بروزرسانی دستگاههای شرکت خودرو سازی بروجرد است و امکانات تجهیزات لازم را برای تولید و مونتاژ خودور به خودرو سازی بروجرد منتقل کرده است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: روند راه اندازی کارخانه خودرو سازی بروجرد با برند جدید فردا موتورز  امیدوار کننده است و شواهد حاکی از این است که این ۲ کارخانه به زودی به تولید برسد و اشتغال دوباره ایجاد کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close