اخبار ایراناخبار سیاسی

نامه مسیح بروجردی به آیت الله شبیری زنجانی: امیدوارم خاطر مبارک از این نامه ها مکدّر نباشد / این تجربه‌های تلخ، درس اخلاقی برای طلاب جوان و انقلابی است

روزهای بروجرد- مسیح بروجردی، نوه امام خمینی در نامه ای خطاب به آیت الله شبیری زنجانی نوشت: رعایت ادب اقتضاء می کند کمتر به نامه سرگشاده خطاب به معظم له بپردازم، اما ناگزیرم توجه دهم که بی توجهی به روابط پر برکت دوستانه بلکه گاهی علاقه عمیق پدر و فرزندی میان استاد و شاگرد در حوزه های علمیه، باعث تحلیل‌های اشتباه و موضع گیری ناموزون و ایجاد دردسر برای روحانیت و حوزه شده است.

به گزارش «انتخاب»، متن نامه مذکور بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
محضر استاد بزرگوار
حضرت آیت الله العظمی آقای شبیری زنجانی دام ظله الوارف
سلام علیکم و رحمة الله

هرگز گمان نمی کردم تأکیدات حضرتعالی در لزوم حراست از اخلاق اسلامی در حوزه های علمیه و تذکرات شما درباره افول اخلاق در میان روحانیت، به همین سرعت چنین شاهدی از غیب پیدا کند.

رعایت ادب اقتضاء می کند کمتر به نامه سرگشاده خطاب به معظم له بپردازم، اما ناگزیرم توجه دهم که بی توجهی به روابط پر برکت دوستانه بلکه گاهی علاقه عمیق پدر و فرزندی میان استاد و شاگرد در حوزه های علمیه، باعث تحلیل های اشتباه و موضع گیری ناموزون و ایجاد دردسر برای روحانیت و حوزه شده است.

به عنوان یکی از فرزندان شما، امیدوارم خاطر مبارک از این گونه نامه ها مکدّر نباشد، و این تجربه های تلخ را درس اخلاقی بشمارید برای طلاب جوان و انقلابی که بدانند در هنگام عصبانیت چگونه سخن بگویند که این چنین با آبروی حوزه و نهادهای با سابقه آن بازی نکنند.

ان شاء الله خداوند سایه پر فیض آن عزیز را بر سر قاطبه شیعه حفظ و آن وجود شریف را از بلیات دوران محفوظ دارد و استدعا دارم ما را در خلوات خویش از دعای خیر محروم نفرمایید.

ارادتمند شما
مسیح بروجردی
۶ آبان ۱۳۹۷

مقالات مشابه

1 thought on “نامه مسیح بروجردی به آیت الله شبیری زنجانی: امیدوارم خاطر مبارک از این نامه ها مکدّر نباشد / این تجربه‌های تلخ، درس اخلاقی برای طلاب جوان و انقلابی است”

  1. ‏میگن طرف روزه نمیگرفت اما سحری وافطاری رو با بقیه میخورد،میگفت اگه سحری وافطار نخورم که دیگه پاک کافرم

    ‏حالا حکایت اصلاح طلباست
    ‏وحیانی بودن قرآن رو رد میکنن
    ‏میگن امام معصوم رو هم میشه نقدکرد
    ‏از خبرنگار هتاک به امام حسین دفاع میکنن

    ‏اما حواسشون هست یه وقت شأن مرجعیت زیر سوال نره! راستی چشمتون روشن بی بی سی وآمریکایی هاهم به جمعتون اومدن وازآیت ا… شبیری زنجانی حمایت کردن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close