اخبار بروجرد

دستگیری ۱۲ متهم حفاری‌های غیرمجاز در محدوده بافت تاریخی بروجرد

روزهای بروجرد- مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: بیش از ۵۰۰۰ سرکشی و بازدید از آثار تاریخی شهرستان انجام شده است.

به گزارش ایسنا ، مهندس گودرزی اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی جهت حفظ و حراست از آثار تاریخی ارزشمند شهرستان جهت پیشگیری از بروز هرگونه تجاوز به آثار، حفاری غیرمجاز، تخریب و سرقت اشیاء و … بازدیدهایی را به‌صورت روزانه و مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۵ هزار و ۳۲۵ مورد سرکشی به آثار تاریخی و ملاقات روزانه با انجمن‌های میراث فرهنگی توسط پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شهرستان بروجرد انجام گرفته است که نتیجه این سرکشی‌ها، دستگیری ۱۲ نفر متهم در رابطه با حفاری‌های غیرمجاز بوده است.

مسئول پایگاه حفاظت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد اضافه کرد: جلوگیری از تخریب و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محدوده بافت تاریخی، ایجاد انجمن‌های میراث فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های موردی از کشفیات یگان شهرستان بروجرد از دیگر فعالیت‌های این واحد در طول سال است.

وی گفت: در شهرستان بروجرد ۲۸۰ هکتار بافت تاریخی وجود دارد که از نظر وسعت از بافت‌های وسیع کشور است و از نظر تعدد و تنوع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close