اخبار سیاسیلرستان

حریم گسل‌های شهر خرم‌آباد، بروجرد و دورود شناسایی می‌شود

روزهای بروجرد- دبیر کارگروه ملی مخاطرات زلزله کشور گفت: حریم گسل‌های شهر خرم‌آباد، بروجرد و دورود شناسایی می‌شود تا از ساخت‌وساز روی این گسل‌ها جلوگیری شود.

به گزارش تسنیم، علی بیت اللهی در دیدار با معاون عمرانی استاندار لرستان اظهار داشت: بعد از شهرهای مشهد، تبریز، کرمان و کرج شهر خرم‌آباد را در اولویت قرار دادیم تا حریم گسل‌های این شهر شناسایی شود و علاوه بر شهرستان خرم‌آباد شهرستان‌های بروجرد و دورود نیز در اولویت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بناست تا پایان امسال مطالعه این گسل‌ها و شناسایی آن‌ها صورت گیرد تا به‌عنوان یک قانون در اختیار دستگاه‌های مربوطه برای جلوگیری از ساخت‌وسازها قرار گیرد.

احمد مراد پور معاون عمرانی استاندار لرستان نیز در این جلسه بابیان اینکه لرستان یکی از استان‌های حادثه‌خیز کشور به‌ویژه در بحث زلزله است عنوان کرد: بناشده حریم گسل‌های موجود در لرستان مشخص شود تا بتوانیم از ساخت‌وسازهای روی این گسل‌ها به‌ویژه در بحث ساختمان‌های مهم جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به شناسایی حریم گسل‌های شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و دورود بیان کرد: اگر این امر صورت گیرد یک کار بزرگی در بخش گسل‌ها و حریم آن‌ها در استان لرستان صورت گرفته است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close