اخبار جهان

ترامپ: به برخی خریداران نفت ایران معافیت دادم تا قیمت نفت ۱۰۰ یا ۱۵۰ دلار نشود / دموکرات‌ها کرسی‌های مهمی را در سنا از دست دادند

روزهای بروجرد- «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنانی که به مناسبت مشخص شدن نتیجه اکثریت صندوق‌های رأی انتخابات کنگره ایراد کرد، از قصد خود برای کاندیداتوری در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد.

ترامپ ابتدا به نتایج انتخابات پرداخت و گفت: «امروز روز بزرگی برای جمهوری‌خواهان بود؛ تا موفقیت کامل، فاصله زیادی نداشتیم.»

تا ساعت انتشار این خبر، دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان ۲۲۰ کرسی و در سنا ۴۵ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند. جمهوری‌خواهان از آن سو، تاکنون در مجلس نمایندگان ۱۹۴ کرسی و در سنا ۵۱ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند.

ترامپ که به اختلاف‌نظر جدی با نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان مشهور است، به وی هم بابت پیروزی حزبش در انتخابت مجلس تبریک گفت و گفت: «من برای سخنگو پلوسیاحترام زیادی قائلم.»

رئیس‌جمهور آمریکا برای جمهوری‌خواهان هم پیامی داشت. وی به جمهوری‌خواهانی که به وی برای تبلیغات ایالتی، درخواستی نداده بودند و در این انتخابات رأی نیاوردند هم اشاره کرد و ضمن به سخره گرفتن آنها و «عرض تسلیت»، گفت: «خیلی بد باختند.»

دونالد ترامپ در خصوص لزوم همکاری دو حزب برای پیشبرد موفقیت‌های اقتصادی کشورش هم سخن گفت و گفت که بودجه لازم برای بازسازی زیرساخت‌های آمریکا و طرح خدمات درمانی، دو محوری است که می‌تواند جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های کنگره را حول یک محور متحد کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در انتها ضمن اشاره مستقیم به تصمیم خود برای حضور در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۰، معاون اولش «مایک پنس» را که در سالن محل سخنرانی حضور داشت، مورد خطاب قرار داد و از او پرسید: «مایک! در کارزار انتخاباتی، گزینه معاون اولی من می‌شوی؟»

رئیس‌جمهور آمریکا پس از شنیدن پاسخ مایک پنس گفت: «پاسخ او مثبت بود. انتظارش را نداشتم اما از شنیدنش احساس خیلی خوبی دارم.»

ترامپ گفت: به برخى از خريداران نفت ايران فرصت دادم فقط به اين خاطر كه نميخواهم نفت صعود را پى بگيرد و راهى ١٠٠دلار در هر بشكه شود! اما از دستكارى قيمتها توسط اوپك ناخرسندم!

روسای جمهور آمریکا در دوره تبلیغات انتخاباتی، معاون اول خود را نیز معرفی می‌کنند و رأی‌دهندگان در حقیقت علاوه بر رئیس‌جمهور، به معاون اول وی نیز رأی می‌دهند.

در صورت مرگ، استیضاح یا استعفاء رئیس‌جمهور آمریکا، معاون اول وی تا پایان دوره چهار ساله، متصدی عنوان ریاست‌جمهوری می‌شود.

ترامپ گفت: به برخى از خريداران نفت ايران فرصت دادم فقط به اين خاطر كه نميخواهم نفت صعود را پى بگيرد و راهى ١٠٠دلار در هر بشكه شود! اما از دستكارى قيمتها توسط اوپك ناخرسندم!

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close