اخبار لرستان

احیای جنگل‌های زاگرس با همکاری سازمان ژاپنی جایکا

روزهای بروجرد- رئیس گروه بین‌المللی ژاپنی جایکا در خرم‌آباد از احیای جنگل‌های زاگرس خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، آتسوشی هیسامیچی با اشاره به اینکه پروژه جایکا تا پنج سال ادامه دارد خاطرنشان کرد: اگر در سال  اول بتوانیم به درک کلی از موضوع پروژه و نحوه همکاری با منابع طبیعی پی ببریم توانسته‌ایم به نتیجه اصلی از این سفر دست یابیم.

وی گفت: این پروژه،اهدافی همچون بالا بردن ظرفیت کارمندان منابع طبیعی در اجرای پروژه‌های مشارکتی ایران و ژاپن و ساخت مدلی برای مدیریت یکپارچه ، که از آن مدل بتوان برای کل کشور استفاده کرد را دنبال می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نیز بیان کرد: طرح بین‌المللی جایگاه با هماهنگی سازمان جنگل‌ها و مراتع و با دعوت از کارشناسان کشور ژاپن در خرم‌آباد به‌منظور احیای جنگل‌های زاگرس برگزار شده است.

شیرزاد نجفی هدف از اجرای این پروژه را توانمندسازی جوامع محلی، آموزش نیروهای انسانی،حفاظت از اراضی ملی و صیانت از جنگل‌ها و مراتع دانست و خاطرنشان کرد : این طرح در شهرستان دورود و در حوزه درب آستانه برنامه‌ریزی‌شده و صورت می‌گیرد.

گفتنی است جایکا نام یک سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن است که درزمینهٔ توسعه به دولت ژاپن و همچنین کشورهای درحال‌توسعه کمک می‌کند‌.

جایکا سعی دارد که از طریق همکاری مشترک با ایران درزمینهٔ حفاظت از جنگل‌ها و مراتع گام‌های مؤثری بردارد و کمک‌هایی از قبیل همکاری فنی ، وام‌های توسعه و کمک‌های مالی دولتی را نیز در دستور کار خود دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close