اخبار بروجرد

مدرسه شبانه روزی دخترانه روستایی در بروجرد راه اندازی شد

روزهای بروجرد- مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: مدرسه شبانه روزی دخترانه روستایی در این شهرستان با حمایت‌های یک خیر مدرسه ساز و اداره کل آموزش و پرورش لرستان راه اندازی شد.

شهاب روزبهانی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: یک میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی یک واحد آموزشی و تبدیل آن به مدرسه شبانه روزی دخترانه هزینه شده که به زودی این مدرسه با حمایت آموزش و پرورش لرستان تجهیز خواهد شد.

وی افزود: دلایلی از جمله دوری راه، مخالفت برخی خانواده‌ها برای حضور در مدارس مختلط روستایی، عدم توانایی پرداخت هزینه رفت و آمد و نبود مرکز آموزش شبانه روزی ویژه دختران موجب شده بود تا برخی دانش آموزان دختر از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بازمانند.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: این مرکز هم اکنون به ظرفیت ۲۰۰ نفر با امکانات و تجهیزات لازم و خوابگاه در حال جذب دانش آموزان دختر روستایی است.

روزبهانی اضافه کرد: در بروجرد یک مرکز شبانه روزی برای پسران روستایی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه قبولی دانش آموزان دررتبه های زیر یک هزار کنکور سراسری بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است، ادامه داد: همچنین ۲ کلاس ریاضی و انسانی این نهاد آموزشی به طور کامل در دانشگاه های معتبر پذیرفته شده و چهار رتبه زیر ۱۰۰ و ۳۴ رتبه زیر یک هزار توسط دانش آموزان بروجردی کسب شد.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: امسال مشکل کمبود معلم در برخی مقاطع تحصیلی با جایگزین نمودن نیروها و افزایش ساعت اضافه کاری برخی معلمان برطرف و در حال حاضر کمبود معلم وجود ندارد.

روزبهانی افزود: امسال با تلاش دانش آموزان ۱۱۲رتبه قرآنی استانی کسب و در برخی مسابقات ورزشی دانش آموزان بروجردی مقام اول تا سوم را کسب کردند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close