اخبار بروجرد

۶۰ درصد ماموریت‌های اورژانس هوایی در حوزه حوادث ترافیکی است

روزهای بروجرد- رئیس اورژانس هوایی کشور به افتتاح چهل و نهمین پایگاه اورژانس هوایی کشور در بروجرد اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد ماموریت اورژانس هوایی در حوزه حوادث ترافیکی است.

به گزارش تسنیم، محمد سرور در مراسم افتتاح اورژانس هوایی بروجرد ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و قدردانی از پیگیری گودرزی نماینده بروجرد در مجلس برای راه‌اندازی این اورژانس هوایی اظهار داشت: به دلیل کمبود منابع در کشور شاید راه‌اندازی اورژانس هوایی سخت و طاقت فرسا است اما به هر حال با پیگیری این نماینده چهل و نهمین پایگاه اورژانس هوایی کشور، سومین پایگاه اورژانس هوایی لرستان و نخستین پایگاه بروجرد راه‌اندازی و از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: مردم شریف بروجرد، شهرها و بخش‌های اطراف می‌توانند از این خدمت بسیار ارزشمند بهره‌کافی را ببرند و امیدواریم بتوانند به موقع و موثر از این خدمت استفاده کنند.

 رئیس اورژانس هوایی کشور عنوان کرد: امیدواریم با همکاری همه بخش‌های دانشگاه و بخش‌های حاضر در استان این پایگاه در بروجرد روز به روز بهتر ماموریت خود را آغاز کند.

وی اورژنس هوایی را یک خدمت بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: پوشش حوادث ترافیکی ۶۰ درصد از ماموریت های اورژنس هوایی را تشکیل می‌دهد، در لرستان نیز چون ترانزیت اصلی کشور از این استان عبور می‌کند و شاهد حوادث ترافیکی هستیم این اورژانس هوایی می‌تواند خدمت بسیار موثری در جهت حفظ جان آسیب دیده‌گان ناشی از حوادث ترافیکی، دسترسی به منطق صعب العبور و دور دست ارائه دهد.

سرور گفت: یکی از مشکلات عمده دانشگاه علوم پزشکی در اشترینان مشکل انتقال زنان بارداری بود که با اولین بارش برف زمستانی دچار چالش انتقال و رسیدن به مراکز درمانی می‌شدند که خوشبختانه با استقرار اورژانس هوایی در خرم‌آباد، الیگودرز و بروجرد تقریبا  کل استان و مردم زاگرس نشینان مستقر در لرستان تحت پوشش این خدمت بزرگ و ارزشمند قرار می‌گیرند و اگر در محاصره برف یا سیل باشند به هر حال دستیابی از طریق آسمان به مددجو، مجروح یا بیمار وجود دارد.

وی تصریح کرد: خدمت ارزشمندی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد رسیدن به موقع مجروحان یا بیمارانی است که نیاز به خدمات فوق تخصصی دارند حال چه انتقال به مرکز استان و چه انتقال به شهرهای مجاور از جمله همدان، اراک و یا حتی تهران باشد در دستور کار اورژانس هوایی قرار می‌گیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close