لرستان

کشف معدن مس در دلفان

روزهای بروجرد– نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع گسترده‌ای از مواد معدنی و فلز مس به مساحت ۲ هزار هکتار در منطقه محروم دلفان کشف شد.

یحیی ابراهیمی در این باره به خبرنگاران گفت: پس از پیگیری‌های گسترده از وزارت صمت و تاکیدات بسیار بر ضرورت بررسی، اکتشاف منابع زیرزمینی فلزات و مواد معدنی جهت ایجاد اشتغال و توسعه در مناطق محروم دلفان و سلسله، منابع گسترده‌ای از مواد معدنی و فلزات در این مناطق کشف شد.

او افزود: در یک مورد از این کشفیات، منابع عظیم مس به مساحت ۲ هزار هکتار در منطقه محروم دلفان کشف شد که این موضوع می‌تواند دلفان محروم و لرستان را متحول کند و ارزش افزوده بسیار خوبی برای کشور داشته باشد.

ابراهیمی بیان کرد: معادن مس با ۲۰۰ گرم مس خالص از ۱۰۰ کیلوگرم سنگ توجیه اقتصادی دارند، این درحالی‌ است که در این محدوده از ۱۰۰ کیلوگرم سنگ، یک تا ۲ کیلوگرم مس خالص وجود دارد.

او عنوان کرد: درحال حاضر مذاکره برای حضور وزارت صمت، دولت و شرکت‌های خصوصی جهت ایجاد معادن و کارخانه‌های فرآوری برای توسعه، تحول و اشتغال در منطقه آغاز شده است و امید می رود با تصمیمات و فعالیت های درست گام مثبتی برای رونق این استان برداشته شود.

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال شرقی لرستان قرار دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close