اخبار بروجرد

فریادی در سکوت؛ به یاد احمد ترک‌زبان

مرتضی صارمی– خبر درگذشت مردی از اصحاب رسانه مرحوم احمد ترک زبان روزنامه نگار مستقل و مدیر مسئول هفته نامه پیغام بروجرد موجب تاثر و تاسف گردید‌. بدون تردید هفته نامه پیغام محصول “فضای باز سیاسی” دوران دوم خرداد است که نقش ایشان در کنار پوشش اخبار اجتماعی، انعکاس دیدگاه های مختلف و متفاوت در خصوص عملکرد صاحبان قدرت در شهرستان بروجرد بر آگاهان سیاسی و اجتماعی پوشیده نیست. بعلاوه در روزگاری که حاکمیت یکدست بر سرنوشت و مقدرات شهرستان چنگ انداخته بود و برای محبوبیت طلبی با نصب بنرها و تابلوهای تبلیغاتی رنگارنگ عوامفریبی می کرد و صاحبان قدرت امروز، به عنوان پیاده نظام و سیاهی لشکر، سینه می زدند و یقه چاک می کردند، هفته نامه پیغام تنها تریبونی بود که برخلاف تریبون‌های رسمی در سیاهی جنگل به سوی نور فریاد می زد.

پیغام بروجرد بنا به مسئولیت اجتماعی، به کسانی که نسبت به سرنوشت کشور و شهر، کنار جوی نشسته گذر عمر دیدن را پیشه کرده بودند و گروهی قلیل و بی دلیل که به هر قیمت بدنبال حفظ وضع موجود بودند هشدار می داد اگر این روند ادامه پیدا کند باید بفکر مجلس ختم آن نیز باشند.

سالهاست از آن هشدارهای دلسوزانه می گذرد که صاحبان قدرت دیروز، در اثر عملکرد خویش، توسط پیاده نظام شان از گردونه قدرت محو شدند و نظاره گر غرق شدن سربازان ناکارآمدتر خویش هستند‌.

اینک یاد آن فریادگر آگاهی بخش، که در تاریخ روزنامه نگاری شهرستان، طعم تلخ راهروهای دادگاه و زندان را چشید تا چراغ روزنامه نگاری مستقل و متعهد خاموش نشود گرامی می دارم و ضمن عرض تسلیت به بازماندگان برایشان آرزوی صبر و سلامتی دارم و برای آن مرحوم غفران الهی خواستارم.

 

مرتضی صارمی
سردبیر اسبق هفته نامه شمیم بروجرد

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “فریادی در سکوت؛ به یاد احمد ترک‌زبان”

  1. خدا رحمت کند.من ۴ ماه سعادت این راداشتم درمحضراستادی ایشلن شاگردی کنم وبسیارها آموختم که اینک زبانم فقط قدردان ذره ای از آموخته های این استادفقید وبزرگست روحش شاد ویادش تا ابد گرامی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close