اخبار بروجرد

۵۰۰ میلیارد ریال از بودجه استان که در فرودگاه خرم آباد هدر رفت!

روزهای بروجرد- در سال ۹۳ طرحی در مرکز استان تصویب شد که از محل بودجه عمرانی، فرودگاه خرم آباد به منظور برقراری پروازهای عتبات و حجاج و فرود هواپیماهای پهن پیکر توسعه باید.

حالا و با نامه هواپیمایی کشور و با صرف ۵۰۰ میلیارد ریال مشخص شده است اساسا فرودگاه خرم آباد قابلیت این توسعه را نداشته و امکان نشستن هواپیماهای پهن پیکر در این فرودگاه وجود ندارد.

استاندار لرستان در این باره گفت: مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما در نامه ای برقراری پروازهای حج را به دلیل عدم حصول شرایط فنی فرودگاهی و وجود موانع پروازی و برخی دلایل دیگر، غیر ممکن اعلام کرده است.

خادمی تصریح کرد: طرح توسعه فرودگاه خرم آباد به منظور نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر و انجام پرواز حج ملی بوده اما بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از محل استانی هزینه شده که شرکت ایران ایر اعتقاد دارد با اجرای این طرح، فرودگاه خرم آباد همچنان شرایط پذیرش هواپیمای پهن پیکر را ندارد.

وی افزود: معاون فنی ایران ایر همچنان معتقد است این مهم انجام شدنی نیست و از طرفی انجام این پروازها نه یک مساله مدیریتی بلکه موضوعی فنی است که همه باید تابع نظر کارشناسان و صاحبنظران این حوزه باشند.

چند نکته

به همین راحتی ۵۰۰ میلیارد ریال از بودجه عمرانی که باید صرف پروژه های بیشمار شهرهای استان می شد اینگونه در فرودگاهی هزینه شد که به دلیل مسائل فنی و ایمنی امکان توسعه ندارد.

آیا اگر همین بودجه صرف فرودگاه بروجرد می شد هم اکنون استان لرستان همانند بیشتر استان های کشور دو فرودگاه نداشت؟

براستی چه کسی باید پاسخگوی هدر رفت بیت المال برای چنین پروژه هایی شود که عاقبتش از پیش مشخص است؟

این رویه ناصواب و تنگ نظرانه مرکز استان قرار است چه زمانی خاتمه یابد؟

مقالات مشابه

1 thought on “۵۰۰ میلیارد ریال از بودجه استان که در فرودگاه خرم آباد هدر رفت!”

  1. این تنگ نظریها و تبعیضها زمانی مرتفع میشود که بروجرد به استانی مستقل به مرکزیت خودش تبدیل شود و گرنه همانند قبل شهرستانی عقب افتاده است از یک استان محروم !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close