اخبار ایران

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : FATF بخشی از سامانه اروپایی ها برای دور زدن تحریم های آمریکا است

روزهای بروجرد- FATF چه در ایران، چه در اروپا چه، در کشورهای آسیایی و کشورهای همسایه جزو الزامات در روابط اقتصادی است در مناسبات مالی می‌توان گفت که کمک رسان بانک های کشور در امور بین الملل است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید که FAFT بخشی از سامانه دور زدن تحریم های آمریکا از سوی اروپایی ها است.

به گزارش خانه ملت؛ معصومه آقا پور علیشاهی با اشاره به بیانیه اتحادیه اروپا مبنی بر ایجاد سامانه جدید اقتصادی با ایران برای دور زدنت حریم‌های آمریکا گفت: بخشی از این سامانه همان FAFT یا همان روابط پولی و مالی است.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در واقع FATF گامی برای استاندارد سازی روابط پولی و مالی همین سامانه مذکور است.

نماینده مردم شبستر با اشاره به اهمیت FATF گفت: سامانه FATFچه در ایران، چه در اروپا چه، در کشورهای آسیایی و کشورهای همسایه جزو الزامات در روابط اقتصادی است در مناسبات مالی می‌توان گفت که کمک رسان بانک های کشور در امور بین الملل است.

وی بیان داشت: یکی از مواردی که اروپا در نشست اخیر ۱+۴ مطرح کرده است همین سامانه جدیدی یا FATF است، اعتقاده بنده این است که ما باید این کار را انجام دهیم و قراردادهای مرتبط با آن را بپذیریم.

آقاپور علیشاهی در خصوص پایبندی اروپایی ها به بیانیه اخیر اظهار داشت: برای پایبندی اروپایی‌ها به شرایط مطرح شده در بیانیه باید تاکید کرد که ما نباید بهانه‌ای به دست آنها بدهیم چنان باید بر سر مواضع خود محکم بایستیم که اجازه عقب نشینی به اروپایی ها را ندهیم.

نماینده مجلس با اشاره به بند دیگر بیانیه برای فعالیت آزاد فعالان اقتصادی با ایران تاکید کرد: اخیراً شاهد بودیم که فعالان اقتصادی قراردادهای خود را با ایران لغو کردن در این شرایط باید شکار فعال اقتصادی اروپایی داشته باشیم، از کمترین فرصتی که برای ما پیش می آید استفاده کنیم.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بخشی از سامانه جدیدی که اروپایی ها در نظر دارند FATF است مراحل بعدی حذف دلار از مبادلات و جذب سرمایه گذار در ایران است اما اصلی ترین بخش سامانه جدید اروپایی ها همان FAFT است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close