اخبار بروجرد

شورای شهر بروجرد به برکناری شهردار رأی داد

روزهای بروجرد- فرماندار ویژه بروجرد از رأی شورای شهر بروجرد برای لغو حکم شهردار این شهر خبر داد و گفت: این تصمیم شورای شهر در کمیته انطباق بررسی می‌شود.

رضا آریایی در گفت و گو با مهر با اشاره به اینکه حکم شهردار پس از انتخاب توسط شورای شهر به وزیر کشور ابلاغ می شود، اظهار داشت: در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر فرمانداری و استانداری در انتخاب شهردار نقشی ندارد و فقط شورا و وزارت کشور وارد می شود.

وی با بیان اینکه اعلام کرده بودند در شهرهایی که وزیر کشور حکم را صادر می کند فقط وزیر می تواند حکم شهردار را بنا به درخواست شورای شهر لغو کند، تصریح کرد: اما اخیرا ابلاغیه ای روی این قانون زدند و اعلام شد از حالا لازم نیست وزارت کشور که مرجع صدور حکم شهردار است شرایط احراز را مشخص کند و اگر شورا در هر مرحله و در هر زمانی از خدمت شهردار، متوجه شوند شهردار فاقد مدارک و ضوابط بوده می توانند خودشان تشکیل جلسه دهند و مدارک را بررسی کنند و اگر قانع کننده نبود حکم شهردار را لغو کنند.

فرماندار ویژه بروجرد با تاکید بر اینکه در شورای شهر بروجرد این اتفاق افتاده است و شورا تصمیم گرفته حکم شهردار را لغو کند، افزود: این موضوع در کمیته انطباق بررسی می شود و در آنجا می توانیم با بررسی مدارک و مستندات شهردار به تصمیم شورا آری یا نه بگوییم.

آریایی با اشاره به اینکه وظیفه کمیته انطباق تایید آری یا نه بودن مصوبات شورای شهر است، گفت: ۵ نفر از اعضای شورای شهر بروجرد اعلام کرده اند که شهردار فعلی این شهر صلاحیت لازم را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته انطباق شامل یک نفر از شورای شهر، نماینده دادگستری، فرماندار و یک نفر از مرکز استان است که ضوابط را بررسی می کنند و اگر دیدند نظر شورا درست است تایید و اگر درست نبود آن را رد می کنند.

فرماندار ویژه بروجرد ادامه داد: روز گذشته جلسه علنی شورای شهر بروجرد با حضور ۹ نفر اعضای شورای شهر برگزار شد و ۵ نفر از اعضای شورا گفته اند که شهردار فعلی بروجرد شرایط شهرداری را از نظر سوابق اجرایی ندارد؛ بر اساس قانون شهردار الزاما باید ۵ سال سابقه کار اجرایی داشته باشد که شورای شهر اعلام کرده اند این سابقه را ندارند.

آریایی یادآور شد: امیر جاویدپور بهمن ماه سال گذشته به عنوان شهردار بروجرد کار خود را در این شهر آغاز کرده است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close