اخبار بروجرد

با حضور رئیس سازمان جنگل های کشور؛ ساخت ۲ بند خاکی در بروجرد آغاز شد

روزهای بروجرد- کلنگ احداث ۲ بند خاکی در روستاهای گندل کیان و انگشته شهرستان بروجرد با حضور رئیس سازمان جنگل های کشور به زمین شد.

 

به گزارش ایرنا،رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این آیین گفت: امسال هفت هزار میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای طرح های آبخیزداری کشور هزینه می شود.

خلیل آقایی اظهار داشت: پیش بینی می شود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال بیشتر از اعتبارات موجود در حوزه طرح های آبخیزداری هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه طرح های اجرا شده در حوزه آبخیزداری خسارت های سیل اخیر مازنداران را کاهش داد، افزود: جلوگیری از ورود خسارت ناشی از سیلاب مهم ترین مزیت ایجاد طرح های آبخیزداری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: منابع مالی برای ایجاد بندهای خاکی در کشور تامین خواهد شد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در این آیین گفت: طول این بند خاکی پنج هزار مترمربع است که مطالعات آن حدود ۲ماه طول می کشد.

شیرزاد نجفی اضافه کرد: این طرح آبخیزداری با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال اجرا می شود.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح آب مورد نیاز۲۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی و مرتعی شهرستان تامین می‌شود.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد نیز در این آیین اظهار داشت: سرچشمه رودخانه های دز و کارون از منابع آبی بروجرد است در حالی که بسیاری از مناطق این شهرستان از کمبود آب رنج می برند.

رضا آریایی افزود: اجرای طرح های آبخیزداری در کنترل و مهار سیلاب های فصلی و استفاده از روان آب ها برای کشاورزی و آب شرب مهم وحیاتی است.

وی گفت: طرح های آبخیزداری زود ثمر می دهد و در تامین آب شرب و کشاورزی موثر منطقه مهم هستند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: روستاهای شهرستان بروجرد ظرفیت بالایی برای کشاورزی و احیا منابع طبیعی دارند.

عباس گودرزی اظهار داشت: مردم از کلنگ زنی بدون نتیجه خسته شده اند و امیدواریم که مطالعات بند خاکی روستای گندل گیلان و انگشته به زودی به پایان برسد و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی بیان کرد: مردم با وجود همه مشکلات به انقلاب وفادار هستند و مسئولان نیز وظیفه دارند صادقانه به مردم خدمت کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بالاترین سرمایه نظام اعتماد مردم است که باید جلب شود.

گودرزی ادامه داد: کشاورزان روستاهای بروجرد با اراضی منابع طبیعی مشکل دارند که این مهم باید توسط مدیران ارشد کشوری برطرف شود.

وی گفت: کشاورزان ۱۸۰ روستای شهرستان بروجرد با اراضی منابع طبیعی مشکل دارند که باید با بررسی دقیق منابع ملی از اراضی کشاورزان جدا شود.

به گزارش ایرنا معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد استانی و شهرستانی رئیس سازمان جنگل های کشور را در آیین کلنگ زنی ۲ بند خاکی همراهی کردند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close