اخبار ایران

اژه‌ای در پاسخ درباره برخورد با احمدی‌نژاد: دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد

روزهای بروجرد- معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه ما همیشه توصیه می‌کنیم افرادی که مرتکب هر جرمی شده‌اند از کشور خارج نشوند گفت: بین مجرمی که فرار کرده و از طریق اینترپل به کشور بازگردانده شده با مجرمی که در داخل دستگیر شده است فرق بسیار هست.

به گزارش ایسنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار کرد: ما همیشه توصیه می‌کنیم افرادی که مرتکب هر جرمی شده‌اند از کشور خارج نشوند و در داخل کشور باشند و از خودشان دفاع کنند.

وی افزود: این افراد اگر دفاع کردند و موجه بود که تبرئه می‌شوند اما اگر حتی محکوم شدند چه بسا مجازات اینکه از کشور هم فرار کرده کار وی را سنگین تر خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران هم می تواند تلاش کند و برخی از مجرمان را به کشور برگرداند. بین مجرمی که فرار کرده و از طریق اینترپل به کشور بازگردانده شده با مجرمی که در داخل دستگیر شده است فرق بسیار هست.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم به کسانی که به هر دلیلی جرمی مرتکب شده و متهم شده‌اند و در خارج از کشور هستند، خودشان برگردند حتما به نفعشان است و از ارفاقات قانونی می‌توانند استفاده کنند.

محسنی اژه ای تصریح کرد: امیدواریم آنهایی هم که بیرون هستند و نخواستند برگردند، نیروهای قضایی و انتظامی بتوانند با کمک پلیس بین الملل آنها را به کشور برگردانند.

وی اضافه کرد: البته متاسفانه برخی از کشورها هم به تعهدات خودشان عمل نمی‌کنند و حتی در مفاسد اقتصادی حاضر نیستند همکاری لازم را برای دستگیری و استرداد مجرمان داشته باشند اما برخی از کشورها هم که با آنها معاهداتی داریم همکاری لازم را خواهند داشت و متهمان به کشور بازگردانده خواهند شد.

محسنی اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، در مورد نحوه برخورد دستگاه قضا با عاملان گرانی های اخیر و محتکران اظهار کرد: در شورای عالی هماهنگی اقتصادی که سران سه قوه در آن حضور دارند در خصوص این مشکلات به صورت جدی برنامه ریزی شده و پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته این شورا، در مورد کنترل گرانی‌ها و محتکران و چگونگی برخورد با آنها تصمیماتی گرفته شده است که امیدوار هستیم این تصمیمات موثر واقع شود که تا امروز هم نتایج خوبی داشته است.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایسنا در مورد مدارای دستگاه قضا با مسئولان سابق کشور از جمله احمدی نژاد که اتهاماتی را علیه این دستگاه مطرح کرده اند، گفت: قبول دارم با بعضی از افراد برخورد نشده اما مطمئن باشید با هر کسی که مرتکب جرمی بشود رسیدگی خواهد شد.به قول معروف” دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.”

وی در پایان خاطرنشان کرد: با کسانی که امروز در امور ارز و سکه و یا مایحتاج مردم و مسایل پولی اخلال ایجاد می کنند دستگاه قضا هیچ اغماضی نخواهد داشت.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close