اخبار بروجرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان: آب شرب بروجرد قرار است از طریق سد آبسرده و شهید بروجردی تأمین شود

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: آب شرب شهرستان‌های استان از طریق سد تأمین خواهد شد.

‌دکتر رضا میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس سند بلندمدت آب شرب از طریق چاه تأمین نمی‌شود بلکه باید از طریق سد تأمین شود که در این راستا برنامه داریم این مهم به مرحله اجرا درآورده شود.

وی ادامه داد: برای حل مشکل آب بروجرد بنا داریم این مهم را از طریق سد آبسرده و شهید بروجردی تأمین شود.

میرزایی گفت: برای حل شرب خرم‌آباد نیز از سد مخملکوه استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: برای خرم‌آباد از طریق سد مخملکوه ۶۰ میلیون مترمکعب تخصیص گرفتیم که ۵۵ میلیون مترمکعب برای شرب بلندمدت و ۵ میلیون مترمکعب برای صنعت تأمین خواهد شد.

وی گفت: آب شرب ازنا و الیگودرز نیز از طریق کمندان تأمین خواهد شد.

میرزایی با بیان اینکه  برای تأمین آب شرب شهرستان دورود کار مطالعات سد ماربره را انجام خواهیم داد تا از این طریق شرب شهرستان تأمین شود، افزود: در پل‌دختر نیز سد چول هول را مدنظر قرار داریم که فاز دوم مطالعات آن انجام شده و در آینده مشکل آب شرب آن از طریق این سد حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان  بیان کرد: در شهرستان دلفان نیز پیگیری مطالعات سد ده پهلوان هستیم تا آن را تکمیل کنیم  هرچند در سال‌های اخیر مطالعات سدسازی تعطیل‌شده و وزارت نیرو مخالف ایجاد آن است اما  باتدبیر وارد شدیم تا تحت عنوان شرب بتوانیم در استان سد بزنیم.

وی یادآور شد: برای شرب الشتر نیز پیگیریم از طریق سد فیروزآباد تأمین کنیم که با اخذ  مجوز وزارت نیرو مطالعات آن را تکمیل و به مرحله اجرا برسانیم.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close