اخبار ایران

رکورد تزریق ارز صادراتی در نیما شکسته شد/تهدید رئیس جمهور جواب داد + نمودار

روزهای بروجرد- بعد از تشر جدی رئیس جمهور به صادرکنندگان غیر نفتی روز گذشته میزان عرضه ارز صادراتی به شکل قابل توجهی جهش کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ روز گذشته میزان عرضه ارز صادراتی در بازار ثانویه جهش قابل توجهی داشته و بر این اساس تنها در طی یک روز حدود ۲۱۲ میلیون یورو ارز به این بازار تزریق شده است. این در حالی بود که رئیس جمهور روز شنبه هفته جاری صادرکنندگان سود جو را که حاضر نیستند ارز خود را به سامانه نیما تزریق کنند به شدت تهدید کرده بود.

دکتر روحانی  با بیان اینکه، “صادرکننده‌ای دولتی و خصولتی ارز صادراتی را که باید امروز در اختیار سامانه نیما قرار دهد، صبر می‌کند ۴۸ ساعت دیرتر می‌دهد، این کار خیانت به کشور است”، تاکید کرد بود که  شرکتهای متخلف به دادگاه معرفی می‌شوند.

میانگین ارز تزریقی به بازار ثانویه حدود ۷۰ میلیون یورو در روز بوده است. روز گذشته نیز تسنیم، در گزارشی میزان تزریق ارز صادراتی با نرخ ۴۲۰۰ تومانی را اعلام کرد که بر این اساس مشخص شد تنها ۲.۵ میلیارد یورو ارز به بازار ثانویه تزریق شده بود.

در روزهای آینده اطلاعات دقیق تری از تخلفات انجام شده از سوی برخی واحدهای پتروشیمی و فولادی در حوزه تزریق ارز منتشر خواهد شد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close