اخبار بروجرد

حضوری به‌پاس یک‌عمر نیک‌اندیشی/ «خلیل خیراندیش» تجلیل شد

روزهای بروجرد- آیین نکوداشت «حاج غلامرضا خلیلی»، خیر خیراندیش بروجردی برگزار شد تا با حضور پرشور مردم از خدمت خالصانه و قدم‌های اثرگذار این خیر بروجردی در حوزه‌های مختلف تجلیل شود.

به گزارش مهر تالار دکتر عبدالحسین زرین کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد شامگاه چهارشنبه میزبان آیین نکوداشت «حاج غلامرضا خلیلی» خیر بروجردی با عنوان «خلیل خیراندیش» بود.

این مراسم با حضور علاء الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه بروجرد، اساتید دانشگاه و جمع پرشور مردم برگزار شد تا از اقدامات این خیر نیک اندیش به خوبی تجلیل شود.

جمع آوری و چاپ اثر ارزشمند «گشت و گذاری در گلشن شعر فارسی» حاوی آثار ارزشمند نزدیک به ۱۴۰ نفر از شاعران دیروز و امروز کشور و برخی از سروده های شاعران بروجردی، مدیریت کاروان های حج تمتع طی ۲۸ سال متوالی به همراه حضرت آیت الله غلامرضا مولانا بروجردی،  پایه گذاری و معرفی خشکبار بروجرد به عنوان یکی از بهترین و مرغوبترین سوغات این شهر،  تلاش در جهت تاسیس و عضو موثر هیأت مدیره موسسه خیریه «ایتام الغدیر» بروجرد، کمک در احداث حسینیه بروجردی ها در مشهد مقدس،  احداث و ساخت کتابخانه حوزه علمیه نوربخش،  کمک در تاسیس و عضو هیأت مدیره حوزه علمیه محدثه خواهران و ارائه  کمک های مالی جهت برنامه های فرهنگی، اردوها و امور آموزشی، احداث و تجهیز بخش مراقبت های ویژه و یک باب اتاق عمل در طبقه دوم بیمارستان دکتر چمران بروجرد و کمک در ایجاد و رئیس هیأت مدیره انجمن نیکوکاران علوی بروجرد تنها گوشه ای از اقدامات این خیر نیک اندیش در بروجرد است.

بروجرد از دیر باز شهر بزرگان دینی، علما، فقها و ادیبان بوده است

رضا آریایی فرماندار ویژه بروجرد در این مراسم با اشاره به اینکه بروجرد از دیر باز شهر بزرگان دینی، علما، فقها و ادیبان بوده است،  افزود: این شهر در مقام فقاهت عالیترین مرجع شیعیان جهان را در خود پرورش داده است.

فرماندار ویژه بروجرد ادامه داد: همچنین در زمینه ادبیات و شعر افراد شاخص و دانشمندان زیادی را پرورش و به جامعه تحویل داده است.

آریایی با بیان اینکه هم اکنون افراد خیر زیادی در بروجرد وجود دارند، اظهار داشت: حاج غلامرضا خلیلی یکی از خیرین بروجردی است که در دهه های گذشته قدم های موثر و مفیدی را در همه زمینه ها برداشته و امروز مردم بروجرد به پاس قدردانی از وجود ارزشمند ایشان این مراسم با شکوه را برگزار کرده اند.

حاج خلیلی خادمی اثر بخش و مدافع حقوق مستمندان است

احمد صافی گلپایگانی استاد دانشگاه نیز در این مراسم گفت: اظهار داشت: بروجرد شهر مرجع شیعیان حضرت آیت الله بروجردی است.

وی افزود: بروجرد شهر عالمان، شاعران، محققان، دانشمندان و هنرمندان است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: حاج خلیلی خیر بروجردی نیز در اخلاق، تقوا، اقتصاد و ادب استادی به تمام معنا و در خدمت به انسان ها خادمی اثر بخش است و مدافع حقوق مستمندان است.

صافی گلپایگانی افزود: حضور مردم در این مراسم نشان دهنده قدردانی آنها نسبت به شخصیت حاج خلیلی به عنوان خیری است که در همه زمینه ها فعالیت کرده است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close