ورزش

صعود دراماتیک پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا

روزهای بروجرد- دیدار تیم‌های پرسپولیس ایران و النصر عربستان با پیروزی دراماتیک سرخپوشان ایرانی و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، در جریان مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس ایران از ساعت ١٨:٣٠ در ورزشگاه جاسم بن‌حمد شهر دوحه به مصاف النصر عربستان رفت که این دیدار  در ٩٠ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید و در ادامه بازی در دو وقت ١۵ دقیقه‌ای ادامه پیدا کرد و باز هم با تساوی یک یک به پایان رسید تا ضیافت پنالتی‌ها برنده بازی را مشخص کند.

در ضربات پنالتی این پرسپولیس بود که با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید و تیم پر مهره النصر را حذف کرد و به فینال رسید.

نیمه اول:
برای النصر در نیمه نخست عبدالرزاق حمدالله در دقیقه ٣۶ از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد و در ادامه مهدی عبدی در دقیقه ۴٣ برای پرسپولیس گلزنی کرد.

در ١۵ دقیقه نخست این دیدار، با وجود این که زرد پوشان النصر سعی داشتند با اتکا به ستاره‌هایی که در اختیار داشتند، بر بازی مسلط شوند روی دروازه پرسپولیس موقعیت گل ایجاد کنند اما

عملکرد قرمزپوشان زمین اجازه نداد آن‌ها فرصت گل آن‌چنانی خلق کنند. زرد پوشان النصر در دقایق ابتدایی نیمه نخست دو کرنر به دست آوردند که با هوشیاری پرسپولیسی‌ها نتتواستند از دو کرنر به خوبی استفاده کنند. 

در این میان شاگردان گل‌محمدی هم سعی داشتند با طراحی حملاتی دروازه النصر را با خطر روبه‌رو کنند، که موفق نبودند. 

در ١۵ دقیقه دوم نیمه نخست، النصری‌ها عملکرد بهتری ارائه کردند با در اختیار گرفتن توپ و میدان، سعی داشتند روی دروازه پرسپولیس فشار بیاورند. 

در دقیقه ١٨ بشار رسن که پشت محوطه جریمه النصر صاحب توپ شده بود سعی کرد با یک شوت محکم دروازه را باز کند، اما توپ او راهی اوت شد.

در دقیقه ٢۶ حرکتی که احسان پهلوان از سمت چپ انجام داد، مهدی عبدی را درون محوطه جریمه النصر صاحب توپ کرد اما ضربه این بازیکن راهی به دروازه پیدا نکرد.

در دقیقه ٢٩ روی یک ارسال توپ روی سر حمدالله فرود آمد اما ضربه سر این مهاجم مراکشی از بالای دروازه پرسپولیس به اوت رفت.

در دقیقه ٣۵ خالد الغنام با دخالت بشار رسن نقش بر زمین شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. در ادامه عبدالرزاق حمدالله با استفاده از این فرصت در دقیقه ٣۶ با یک ضربه چیپ دروازه پرسپولیس را باز کرد.

در دقیقه  ۴٣ توپگیری وحید امیری و در ادامه ارسال بشار رسن روی دروازه النصر فرصت خوبی برای مهدی عبدی ایجاد کرد و این بازیکن با یک ضربه سر گل تساوی را برای پرسپولیس به ثمر رساند.

نیمه دوم:
در آغاز نیمه دوم بازی، روی یک خطا پشت محوطه جریمه پرسپولیس، زرد پوشان النصر صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و در ادامه عبدالرزاق حمدالله با یک ضربه پای راست دروازه پرسپولیس را هدف قرار داد اما شوت او به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و در ادامه این فرصت از دست رفت.

در دقیقه ۶٠ احمد نوراللهی حرکتی را از سمت چپ انجام داد و با ارسال توپ روی دروازه النصر فرصت بسیار خوبی برای بشار رسن ایجاد کرد اما شوت این بازیکن بعد از برخورد به مدافع حریف، راهی به دروازه پیدا نکرد.

در دقیقه ٧٢ عبدالرزاق حمدالله درون محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و با یک شوت پای راست دروازه را هدف قرار داد اما توپ او راهی اوت شد.

در دقیقه ٧۶ اسامه الخلف در سمت راست محوطه جریمه پرسپولیس نقش بر زمین شد تا داور یک ضربه ایستگاهی به سود النصر اعلام کند. در ادامه ارسال توپ روی دروازه حمدالله در فرصت بسیار خوبی قرار داد اما ضربه سر این بازیکن به اوت رفت.

در دقیقه ٧٨ ارسال حرکت خوب سعید آقایی و ارسال این بازیکن به درون محوطه جریمه النصر توپ را به کنعانی‌زادگان رساند و این بازیکن نیز قصد داشت با یک ضربه برگردان دروازه را هدف قرار دهد که در این کار ناموفق بود. 

در دقیقه ٨٣ مارتینز پشت محوطه جریمه پرسپولیس یک شوت محکم روانه دروازه پرسپولیس کرد اما توپ او به اوت رفت.

وقت اضافه اول:

در دقیقه ٩٣ احمد یحیی با حرکت پشت محوطه جریمه پرسپولیس با یک ضربه پای چپ دروازه پرسپولیس را هدف قرار داد اما شوت او راهی اوت شد.

 در دقیقه ٩٩ مارتینس با استفاده از یک ضربه ایستگاهی توپ را روی دروازه پرسپولیس فرستاد اما در ر آنها با واکنش خوب لک این فرصت از دست رفت. 

در دقیقه ١٠٣ احسان پهلوان در میانه زمین روی عبدالرحمن الدوسری مرتکب خطا شد و داور با نشان دادن کارت زرد دوم او را اخراج کرد تا پرسپولیس ١٠ نفره کار را دنبال کند.

وقت اضافه دوم:

در آغاز وقت اضافه دوم پرسپولیس بازی را هجومی آغاز کرد و با حرکت بسیار خوب سیامک نعمتی این فرصت را داشت که دروازه النصر را باز کند اما شوت او با دخالت مایکون راهی کرنر شد.

پنالتی:

در ضربات پنالتی بازی تیم فوتبال  پرسپولیس با نتیجه ۵ به ٣ به برتری رسید و راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شد.

پنالتی‌های پرسپولیس را کنعانی‌زادگان، سیامک نعمتی، میلاد سرلک، شجاع خلیل‌زاده و علی شجاعی به گل تبدیل کردند.

برای النصر نیز عبدالله مادو، گونزالو مارتینس، عبدالرحمن عبید، در پنالتی‌ها گلزنی کردند و مایکون نیز پنالتی‌اش را از دست داد.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، شجاع خلیل‌زاده، بشار رسن (٩٨ مهدی شیری)،  محمد حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی (٩۵ میلاد سرلک)، کمال کامیابی‌نیا، احسان پهلوان، مهدی عبدی (٩۵ آرمان رمضانی)، وحید امیری، سعید آقایی (١١۴ علی شجاعی) و سیامک نعمتی.

ترکیب النصر: برد جونز، سلطان الغنام (٧٠ اسامه الخلف)، عبدالله مادو، عبدالرزاق حمدالله، عبدالله الخبیری (٨٩ مختار علی)، مایکون پریرا، عبدالمجید الصلیهم، گونسالو مارتینس، عوض خمیس، عبدالفتاح عشیری ( ٩٨ عبدالرحمن الدوسری ) و خالد الغنام (۴۶ احمد یحیی).

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close