اخبار جهان

معترضان عراقی، کنسولگری ایران در بصره را به آتش کشیدند

روزهای بروجرد- منابع امنیتی در عراق تاکید کردند که تظاهرکنندگان معترض در شهر بصره، وارد کنسولگری ایران در بصره شده سپس آن را به آتش کشیدند.

به گزارش شفقنا به نقل از رسانه های خبری عراق، منابع امنیتی مختلف در شهر بصره در جنوب این کشور شامگاه امروز (جمعه) اعلام کردند که هزاران تظاهرکننده معترض ابتدا وارد کنسولگری ایران در این شهر شده و پس از آن نیز آن را آتش زدند.

به گفته منابع مذکور، نیروهای امنیتی عراقی تلاش کردند تظاهرکنندگان را از ساختمان کنسولگری ایران دور سازند تا از آتش زدن آن جلوگیری کرده باشند جایی که مسیر منتهی به کنسولگری واقع در منطقه «البراضعیه» در مرکز بصره را بستند با این حال آنها که از مناطق مختلف این شهر خود را به آن جا رسانده بودند، توانستند از حصار امنیتی عبور کنند.

در همین راستا نیز برخی منابع تاکید کردند که نیروهای امنیتی برای جلوگیری از رسیدن تظاهرکنندگان معترض به ساختمان کنسولگری ایران از گاز اشک آور اسفاده کردند.

از سوی دیگر، یک منبع آگاه نیز در گفت و گو با پایگاه خبری بغداد الیوم خاطر نشان ساخت که کنسولگری در بصره خالی از کارمندان ایران است.

فیلم منتشر شده از تظاهرکنندگان بصره نیز نشان می دهد که آنها شعار «ایران، بیرون بیرون» سر می دادند که به نظر می رسد در پاسخ به شعار «عراقی بیرون بیرون» شهروندان آبادان در روز پنج شنبه باشد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close