اخبار بروجرد

گزارشی از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در بروجرد

روزهای بروجرد-سحر صارمی: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان با حضور امیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس، فرماندار بروجرد و تعدادی از مدیران کل دستگاه ها با حضور تولیدکنندگان در محل شهرک صنعتی بروجرد برگزار شد.

تولیدکنندگان که امید چندانی هم به خروجی این جلسات نداشتند به بیان موانع و مشکلاتی که در بحث تولید و راکد شدن کارگاههایشان داشتند، پرداختند.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد گفت: متاسفانه در بحث پیگیری کم کاریهای صورت می‌گیرد و پیگیر مسئله می شویم به صورت تلفنی حل می شود ولی در عمل کاری صورت نمی گیرد.

وی افزود: اصلا نیازی نیست که ما به دنبال رویش واحدهای تولیدی جدید باشیم بلکه باید جلوی ریزش ها را بگیریم.

نماینده مردم بروجرد با بیان اینکه گاهی ضعف در دستگاه‌های اجرایی و گاهی نیاز به قانونگذاری جدید است که باید مد نظر قرار بگیرد، عنوان کرد: هم اکنون جنگ اقتصادی است و کسانی که در این جنگ ورشکست شده و مشکل پیدا کرده اند جانباز جنگ اقتصادی هستند و باید با نهایت تکریم با آنها برخورد شود.

وی ادامه داد: مدیر کل وقتی می خواهد به شهرستان بیاید این همه مقدمه چینی و ریخت و پاش نیاز نیست بلکه شهرستان در حوزه وظیفه او است باید به طور مستمر پیگیر باشد و سرکشی به شهرستان کار خیلی بزرگی برای یک مدیر کل نباید باشد.

امیری معاون امور اقتصادی استاندار لرستان نیز در این جلسه گفت: اگر سرمایه‌گذاری مشکلی داشته باشد در این کارگروه میتواند مطرح کند تا به دنبال رفع آن باشیم.

وی تصریح کرد: از جمله مهمترین دغدغه های واحدهای تولیدی بحث جرایم تامین اجتماعی، دارایی، بانک و … است که در راستای حل این مشکلات اقداماتی را انجام داده ایم.

معاون استاندار لرستان افزود: تا ۱۳ شهریورماه فرصت بخشودگی جرائم تامین اجتماعی است و واحدهایی که بدهی دارند اگر آن را ظرف یک سال تقسیط کنند ۱۰۰ درصد جرایم آنها بخشیده می شود.

به گفته وی واحدهای تولیدی در صورت داشتن بدهی مالیاتی می‌توانند آن را تا ۶۰ قسط، تقسیط کنند.

امیری عنوان کرد: در زمینه به کارگیری نیروی ارزان قیمت و تحصیلکرده طرح کارورزی را داریم که به ازای هر دو نیرو می توانند یک نیرو را جذب و از مزایای این طرح برخوردار شوند و این نیرو هیچ تعهدی برای واحدهای تولیدی ایجاد نمی‌کند و طرف قرارداد اداره کار است.

وی ادامه داد: با بانک ها به این توافق رسیده ایم که با اخذ مجوز از بانک مرکزی شان جرائم را ببخشند. هر کسی بخواهد برود تسویه کند اگر بانک‌ها همکاری نکردند اعلام کنند برخورد شود.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۶۷ واحد تولیدی که مجوز داشتند مجدداً شروع به کار کردند و بیش از ۶۰ درصد از واحدهای نیمه فعال، فعال شده اند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close