اخبار بروجردلرستان

مخالفت خانه کارگر لرستان با افزایش سن بازنشستگی

روزهای بروجرد- دبیراجرایی خانه کارگر لرستان با اشاره به جلسه‌ با معاون روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون گفت: مخالفت خود را با افزایش سن بازنشستگی اعلام کردیم. البته معاون وزیر  واقف بود که افزایش سن بازنشستگی، کارگران را متضرر خواهد کرد.

محمدحسن موسیوند  افزود: در این جلسه همچنین با طرح میانگین حقوق سه سال پایانی کار کارگران نیز مخالفت شد. در بحث امنیت شغلی خواستار لغو قراردادهای موقت کارگران شدیم که این مطالبات طی نامه‌ای در ده بند پیرو تقدیم معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی شد.

وی که در نشست تشکلات کارگری بروجرد سخن می گفت تاکید کرد: افزایش حقوق بازنشستگان و اجرای همسان‌سازی حقوق و مزایا اهم مطالبات جامعه کارگری در جلسات با مسئولان وزارت کار است.

موسیوند در خصوص اهمیت صندوق تامین اجتماعی عنوان کرد: صیانت از صندوق تامین اجتماعی وظیفه‌  همگانی است. چرا که این صندوق یک صندوق بین‌النسلی است. متاسفانه برنامه‌های غیرکارشناسی دولت برای این سازمان ایجاد بحران کرده است. باتوجه به اینکه دولت بیش از ۴۰۰هزار میلیارد به تامین اجتماعی بدهکار است، در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هیچ ردیفی برای بدهی دولت به تامین اجتماعی تعریف نشده است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close