اخبار بروجرد

معاون سیاسی فرماندار: مدیریت مصرف آب و برق در بروجرد جدی گرفته نمی شود

روزهای بروجرد- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بروجرد گفت: افزایش مصرف برق در بروجرد موجب شده تا روزانه برخی از مناطق شهر با قطع برق روبرو شوند و به نظر می رسد که مدیریت مصرف در این شهر جدی گرفته نمی شود.

احمد گودرزیان در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به شدت گرما و افزایش مصرف حامل های انرژی شهروندان باید در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

وی اظهار داشت: شدت گرما در روزهای اخیر منجر به افزایش بی رویه مصرف آب و برق برای استفاده از وسایل خنک کننده شده که انتظار می رود شهروندان در مصرف نهایت صرفه جویی را داشته باشند.

گودرزیان اضافه کرد: در بحث نانوایی های شهرستان پدافند غیرعامل اجرا شده و این واحدها به هنگام قطع آب و برق با مشکل مواجه نمی شوند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری بروجرد نیز گفت: روزانه ۸۶ هزار متر مکعب آب شرب در بروجرد مصرف می شود که با توجه به افزایش گرما و کاهش بارندگی ها بهینه مصرف کردن باید در دستور کار شهروندان قرار گیرد.

حبیب اله حدادی افزود: میزان مصرف آب در بروجرد در روزهای اخیر به دلیل افزایش دمای هوا ۲۰ درصد از پیک مصرف افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: ۷۰ درصد آب شرب بروجرد با نیروی برق تامین می شود و زمانی که به دلیل افزایش مصرف برق قطع می شود آب نیز قطع و مردم با مشکل مواجه می شوند.

مدیرامورآب و فاضلاب شهری بروجرد بیان کرد: با توجه به مشکل کم آبی نباید از آب شرب برای شستشوی ماشین استفاده کرد و برای آبیاری فضای سبز، زمین های کشاورزی و باغات از سیستم آبیاری قطره ای استفاده شود.

به گزارش ایرنا، افزایش گرما در هفته جاری موجب شد تا علاوه بر قطع برق از سوی شرکت برق در برنامه زمانی مشخص مردم با قطع آب نیز مواجه و مشکلات عدیده ای برای آنها ایجاد شود.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close