اخبار بروجردویژه ها

عملیات اجرایی سد شهید بروجردی آغاز شد

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: عملیات اجرایی سد شهید بروجردی با هدف تامین آب آشامیدنی و صنعت به صورت بلند مدت و پایدار در شهرستان بروجرد آغاز شد.

رضا میرزایی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: آب آشامیدنی مورد نیاز شهر بروجرد معادل ۵۰ میلیون مترمکعب در سال است که از طریق سدهای در دست ساخت آبسرده و شهید بروجردی تامین خواهد شد.
وی افزود: سد شهید بروجردی یکی از طرح های یک میلیون ریالی استان لرستان است که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۱ در حد تجهیز کارگاه آغاز ولی به علت حذف ردیف اعتباری متوقف و تعطیل شده بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: طی سال های ۹۶ و ۹۷ با پیگیری‌ های مداوم شرکت آب منطقه ای لرستان، تلاش استاندار لرستان و نمایندگان مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی این طرح از فریز خارج شد و ردیف اعتباری گرفت.
وی اضافه کرد: این طرح در سال ۹۷، ۱۱۷ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار مصوب دارد که ۲۰ میلیارد ریال آن تخصیص است.
میرزایی اظهار داشت: در نشستی که دیروز سه ‌شنبه با حضور مدیرعامل شرکت عمران و تولیدی نیرو و مهندسین مشاور آبفن در محل کارگاه سد برگزار شد، پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد تا مورخ چهارم مرداد ماه، اقدامات لازم جهت تمدید قرارداد انجام شود و پیمانکار نسبت به برنامه ریزی عملیات اجرایی شامل نصب بچینگ، خاکبرداری محور سد، اجرای کالورت و شروع بدنه سد در محدوده فوق در سقف اعتبارات مصوب اقدام نماید.
وی افزود: کارفرما نیز باید همزمان با عملیات اجرایی نسبت به تملک اراضی کرکیخان جهت تامین مصالح دانه بندی و زون بندی سد تا پایان مرداد ماه اقدام کند.
به گزارش ایرنا سد شهید بروجردی از نوع سنگریزه ای با هسته رسی با حجم تنظیم حدود ۲۰ میلیون متر مکعب است که در شمال شهر بروجرد و بر روی رودخانه گندل گیلان احداث خواهد شد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close