اخبار بروجردویژه ها

جزئیات فرودگاه بروجرد/ از انتقاد نماینده تا حواله پروژه به سال ۹۸

روزهای بروجرد- پروژه فرودگاه بروجرد در ستاد اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت تا مسئولان از پیگیری برای اختصاص اعتبار آن در بودجه ۹۸ خبر بدهند.

آخرین وضعیت فرودگاه بروجرد

علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با موضوع پروژه ها و طرح های بروجرد با اشاره به فرودگاه بروجرد، اظهار داشت: این فرودگاه جزء منطقه ویژه اقتصادی بروجرد است.

پروژه فرودگاه بروجرد در انتظار تملک زمین

وی با بیان اینکه این دو با یکدیگر مرتبط هستند و قرار شده که در قالب منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذار کار آن را انجام دهد، گفت: دولت در این زمینه برنامه خاصی ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه تمرکز در این زمینه بر تملک زمین ها است، ادامه داد: باید زمین ها تملک شده و بخش خصوصی در این رابطه ورود پیدا کند.

علیخانی با بیان اینکه تا کنون کارهای اولیه اختصاص ۱۸۰ هکتار زمین برای فرودگاه بروجرد انجام شده و البته هنوز به قطعیت نرسیده است، گفت: در جلسه گذشته قرار بود که منابع طبیعی قیمت مورد نیاز برای تملک زمین را اعلام کنند و واریز شود و کار واگذاری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مکاتبات این فرودگاه را انجام داده ایم، گفت: اداره کل سرمایه گذاری وزارتخانه اعلام کردند که در هیچ جای کشور این موضوعات را تفیض اختیار به استان ها نکردیم، اما سرمایه گذار پای کار نبوده و علاقه ای به این موضوع نشان داده نشده است.

انتقاد نماینده مردم در مجلس

علاالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با انتقاد از عدم اجرایی شدن پروژه فرودگاه بروجرد، اظهار داشت: لرستان جزء محدود استان هایی بوده که تنها یک فرودگاه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سیستان بلوچستان که توسعه نیافته بوده، ۵ فرودگاه دارد و کرمان نیز ۵ فرودگاه دارد، گفت: این در حالیست که در لرستان تنها یک فرودگاه وجود دارد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا ما همیشه باید عقب قافله باشیم؟ گفت: دومین فرودگاه لرستان که قرار بوده در بروجرد احداث شود مصوبه چندین ساله را دارد و همان گونه که در توسعه فرودگاه خرم آباد سرمایه گذاری می شود حداقل زمین های مورد نیاز نیز برای احداث فرودگاه بروجرد نیز تملک شود تا بخش خصوصی برای احداث آن رغبت داشته باشد.

بروجردی تصریح کرد: این امر نیازمند یک عزم جدی بوده که حداقل امسال تملک زمین ها تکمیل شود و امیدواریم این تیمی که برای منطقه ویژه می آید احداث آن را انجام دهد.

حواله بودجه فرودگاه به سال ۹۸

سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه امسال باید اعتبار لازم برای تملک زمین های مورد نیاز فرودگاه باید اختصاص پیدا کند، گفت: همچنین نمایندگان مردم بروجرد در مجلس نیز کمک کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه در پیوست بودجه ۱۰۰ میلیون اعتبار دارد، ادامه داد: ۱۰۰ میلیون به طور معمول به پروژه هایی داده می شود تا اسم آنها حذف نشود.

استاندار لرستان تصریح کرد: باید در بودجه ۹۸ هم ما و هم نمایندگان مردم بروجرد فشار لازم را بیاورند تا اعتباری برای آن اختصاص پیدا کند.

خادمی تصریح کرد: این پروژه پیگیری می شود ولی به طور معمول این پروژه ها را خود وزارتخانه جمع بندی می کند.

وی گفت: باید اقدامات و برنامه ریزی لازم را برای اختصاص اعتبار از محل منابع ملی داشته باشیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close