اخبار بروجرد

تصاویر جشنواره طبخ آبزیان در بروجرد/ سالانه بیش از ۲ هزارتن ماهی در بروجرد تولید می شود

روزهای بروجرد- کارشناس اداره شیلات بروجرد گفت: سالانه ۲ هزار و ۵۵ تن انواع ماهی از۴۰ مرکز پرورش و تکثیر ماهیان سرد آبی فعال در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

غلامحسین اکبری عصرجمعه درحاشیه برپایی جشنواره طبخ آبزیان در محل پارک فدک بروجرد اظهارداشت: این جشنواره با حضور ۵۰ تن ازعلاقمندان به طبخ آبزیان پس از گذراندن یک دوره آموزشی کوتاه مدت با طبخ ۱۰۰ نوع غذا اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف ماهی در بروجرد هفت کیلو گرم است، افزود: این میزان در کشور ۱۲ و در استان لرستان ۴/۲ کیلوگرم است.

کارشناس اداره شیلات بروجرد بیان کرد: هم اکنون ۳۸ مرکز پروش ماهی سردآبی، ۲ مرکز تکثیر و یک مرکز پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ تن انواع ماهی در شهرستان فعال است.

اکبری با بیان اینکه لرستان جایگاه نخست تولید ماهی را در میان استان های غیرساحلی کشور دارد، اضافه کرد: افزایش سرانه مصرف و اهمیت به خواص آبزیان و نقش آنها درسلامت افراد نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در سطوح مختلف جامعه دارد.

به گزارش ایرنا، این جشنواره با اجرای موسیقی زنده و با هدف ارتقا سرانه مصرف ماهی دربین شهروندان بروجردی برگزار شد.(عکس علیرضا سلیمانی)

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close