اخبار بروجرد

امام جمعه بروجرد: نماز جمعه جای شعار دادن علیه یا به نفع کسی یا پخش کردن بیانیه و اطلاعیه نیست

روزهای بروجرد- امام جمعه بروجرد گفت: دشمن به دنبال این است که بین مردم و مسؤولان فاصله ایجاد کند، بنابراین باید با تقویت وحدت و همدلی این هدف دشمن را ناکام بگذاریم.

به گزارش فارس، حجت‎الاسلام سید علی حسینی در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: ملت ایران شرایط دشوارتری از وضعیت کنونی را تجربه کرده و به موفقیت رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط کنونی مقطعی و گذرا است، بیان کرد: ملت ایران شرایط بدتری را تجربه کرده و همانگونه که در دوران ۸ ساله دفاع مقدس به پیروزی رسیده است، یقینا اکنون نیز در شرایط دشوار اقتصادی موفق شده و آن را پشت سر می‎گذارد.

خطیب جمعه بروجرد وضعیت کنونی مشکلات اقتصادی را پایدار ندانست و خاطرنشان کرد: این شرایط نیز با کمک مسؤولان حل خواهد شد و اینگونه باقی نمی‎ماند.

حسینی تاکید کرد: یقینا ملت ایران که از ابتدای پیروز ی انقلاب تاکنون شرایط دشوار زیادی را تحمل کرده است، اکنون نیز در دفاع از کشور، نظام، دین و رهبری ایستاده و دشمن را مایوس خواهد کرد.

وی به نقش دو عامل داخلی و خارجی در بروز مشکلات اقتصادی و نوسان قیمت سکه و ارز اشاره و تصریح کرد: ضعف مدیریتی عامل داخلی دخیل در این میان است، باید اعتراف کنیم که مدیریتمان در همه سطوح ضعیف است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه مدیران شجاع، ساده‎زیست و دنیا گریز کم داریم، افزود: امید است که دولت با تغییر در بدنه خود مدیران قوی‎تری را در سطوح مختلف روی کار بیاورد که با شجاعت، درایت و دلسوزی در راستای رفع مشکلاتت تلاش کنند.

حسینی در خصوص نقش عامل خارجی در ایجاد مشکلات اقتصادی و فضای ملتهب بازار سکه و ارز گفت: دشمنان زخم خورده ما مانند آمریکا جنایتکار که فجایعی را در ژاپن و ویتنام رقم زده است، اینک ادای دلسوزی مردم ما را درمی‎آورد.

وی با اشاره به پیشینه جنایات آمریکا در کشور ایران اظهار کرد: آمریکایی‎ها که پیش از پیروزی انقلاب در کشور ما همه کاره بودند اما رانده شدند و از ما کینه به دل دارند.

خطیب جمعه بروجرد ادامه داد: خواب خاورمیانه آنان تعبیر نشد و از عراق و سوریه فرار کردند، پوزه‎شان در یمن به خاک مالیده شد و از طرفی حکومت داعشاز بین رفته و آنان ذلیل شده‎اند.

حسینی بیان کرد: خاندان کثیف پهلوی یا منافقین خبیث که ۱۷ هزار نفر را در کشورمان ترور کردند، اکنون چه کاره‎اند که می‎خواهند برای ما دلسوزی کنند؟

وی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و مسؤولان ما هستند، خاطرنشان کرد: آنان در حالی با اعمال تحریم‎های اقتصادی به دنبال تحقق اهداف و نقشه‎های شومشان هستند که ملت ایران روزهای دشوارتری را پشت سر نهاده و در میدان جنگ اقتصادی نیز پیروز می‏شود.

امام جمعه بروجرد وضعیت کنونی اقتصادی حکام بر کشور را مقطعی و نه پایدار خواند و افزود: ملت ایران مشکلات و فشارها را تحمل کرده و در دفاع از کشور، نظام، دین و رهبری محکم ایستاده است.

حسینی در ادامه به کسب رتبه نخست کنکور سراسری توسط یکی از دختران باحجاب و متدین کشورمان اشاره و عنوان کرد: در بخش هسته‎ای و بخش‎های دیگر نیز جوانان مذهبی کشورمان پیشرفت‎های عظیمی را رقم زده‎اند.

وی سپس خطاب به جوانان بیان کرد: فریب زرق و برق تبلیغات شیطانی غرب را نخورید و با تکیه بر فرهنگ و پیروی از دین خود به ایفای نقش در جهت عمران و آبادی کشور بپردازید.

خطیب جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود نماز جمعه را مأمن امنی برای نمازگزاران دانست و افزود: نماز جمعه جای شعار دادن علیه یا به نفع کسی یا پخش کردن بیانیه و اطلاعیه نیست.

حسینی تاکید کرد: نباید اطلاعیه یا بیانیه‎ای علیه یا به نفع کسی در نماز جمعه پخش شده و مسائل داخلی به اینجا کشیده شود.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close